Hovne bein!!

IsThisReal

Gift med forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Februarbarna 2023
image.jpeg image.jpeg image.jpeg Tips?
Sliter så ufattelig med hovne bein for tiden og det er smertefullt å gå. Spesielt å være på jobb i 12 timer :(:(:(:(

Støttestrømper :) gjerne stikk innom en spesialist som lager de på mål. Hvis ikke får du kjøpt på apotek, bare spør om hjelp for å få riktig størrelse. Drikk masse vann, for vann fordriver vann ;) og unngå salt, siden det binder vannet i kroppen :)

Ligg med beina høyt så ofte du kan. Helst over en halvtime om gangen, men alt hjelper på.

Støttestrømper :) gjerne stikk innom en spesialist som lager de på mål. Hvis ikke får du kjøpt på apotek, bare spør om hjelp for å få riktig størrelse. Drikk masse vann, for vann fordriver vann ;) og unngå salt, siden det binder vannet i kroppen :)

Jeg drikker ca 3-4 liter vann om dagen. Er det vann jeg har i beina?
skal stikke innom et apotek på torsdag! takk :Heartpink

Jeg har kjøpt støttestrømper hos spesialist - altså sånn medi butikk. Der sa de at det var viktig med strømper helt opp til toppen av låret, så jeg kjøpte strømpebukse.

Dette har med at bekkenårene i hovedsak var i låret (?) og strømpene skal forebygge åreknuter/ blodpropp. Støttestrømper forebygger også vann :)

Kan være vann ja. Hvis du kan unngå å gå alt for mye når det er på det værste så er det bra. Jeg synes kald klut over hjelper på ubehaget. Men støttestrømper er det beste. Bruker det selv de kveldene det er værst

Sniker fra februar: når du hviler, så hold bena høyt, altså høyere enn hjertet ☺ Det hjelper også. Og støttestrømper som de sier over her.

image.jpeg

Blir bare værre :p
Hvordan i alle dager skal jeg få på meg jobb skoene i mårra?! :D

Mål først smaleste stedet på ankelen og bredeste stedet på leggen med en gang du våkner om morgenen for å få best mulige mål, du vil behøve det på apoteket :)

Vis vedlegget 180055

Blir bare værre :p
Hvordan i alle dager skal jeg få på meg jobb skoene i mårra?! :D
Hvor mange uker er du på vei? Og har dette kommet gradvis? Hvis ikke ville jeg tatt en kontroll med blodtrykk og urin for helt sikkerhetsskyld ☺ Nå skal det sies at varmen også gjør at man hovner mer opp, men store ødemer som dukker opp fort skal sjekkes. Hilsen sniker fra februar.

Hvor mange uker er du på vei? Og har dette kommet gradvis? Hvis ikke ville jeg tatt en kontroll med blodtrykk og urin for helt sikkerhetsskyld ☺ Nå skal det sies at varmen også gjør at man hovner mer opp, men store ødemer som dukker opp fort skal sjekkes. Hilsen sniker fra februar.

19 uker i dag. Oppdaget det i dag, men har hatt vondt i beina et par dager.
Skal til JM 8/6.
Hvilepuls på ca 80 om dagen

19 uker i dag. Oppdaget det i dag, men har hatt vondt i beina et par dager.
Skal til JM 8/6.
Hvilepuls på ca 80 om dagen
Da ville jeg for sikkerhetsskyld tatt ny kontakt med lege eller JM og fortalt at du har kraftige ødemer i beina. Da vil de høyst sannsynlig sjekke blodtrykk og urin. Hvordan ser hender og ansikt ut? Ødemer som dette skal alltid sjekkes, spesielt tidlig i svangerskapet ☺ Som sagt så kan det være varmen, eller hvis man går/står mye også. Prøv å legg deg på sofaen med bena høyt en time, og se om det roer seg litt ☺

Da ville jeg for sikkerhetsskyld tatt ny kontakt med lege eller JM og fortalt at du har kraftige ødemer i beina. Da vil de høyst sannsynlig sjekke blodtrykk og urin. Hvordan ser hender og ansikt ut? Ødemer som dette skal alltid sjekkes, spesielt tidlig i svangerskapet ☺ Som sagt så kan det være varmen, eller hvis man går/står mye også. Prøv å legg deg på sofaen med bena høyt en time, og se om det roer seg litt ☺

Fingrene er hovne (tatt av alle ringene), men ansiktet er normalt.
Hva kan det være om det ikke er varmen?
Jobber på betong gulv og står/går hele dagen 7-14 timers lange vakter.

Fingrene er hovne (tatt av alle ringene), men ansiktet er normalt.
Hva kan det være om det ikke er varmen?
Jobber på betong gulv og står/går hele dagen 7-14 timers lange vakter.
Utifra dette vil jeg tro at jobben og varmen er årsaken, men det kan også være tegn på forhøyet blodtrykk og sykdom, og desverre også et tegn man får om man er utsatt for å utvikle svangerskapsforgiftning. Jeg tror ganske sikkert at det ikke er slik i ditt tilfelle, men jeg synes du skal få tatt en sjekk. Blodtrykk og urin kan utelukke eventuell sykdom ☺ Jeg snakker av erfaring, da jeg selv var veldig dårlig i mitt svangerskap, så jeg vet hvor viktig det er å sjekke dette. Jeg vil ikke urolige deg, og tror som sagt ikke at det er farlig, men jeg synes allikevel du skal sjekke for sikkerhetsskyld.

Utifra dette vil jeg tro at jobben og varmen er årsaken, men det kan også være tegn på forhøyet blodtrykk og sykdom, og desverre også et tegn man får om man er utsatt for å utvikle svangerskapsforgiftning. Jeg tror ganske sikkert at det ikke er slik i ditt tilfelle, men jeg synes du skal få tatt en sjekk. Blodtrykk og urin kan utelukke eventuell sykdom ☺ Jeg snakker av erfaring, da jeg selv var veldig dårlig i mitt svangerskap, så jeg vet hvor viktig det er å sjekke dette. Jeg vil ikke urolige deg, og tror som sagt ikke at det er farlig, men jeg synes allikevel du skal sjekke for sikkerhetsskyld.

Takk for hjelpen. Blir hjemme i dag og venter på at legen min åpner kl 10 :)

Takk for hjelpen. Blir hjemme i dag og venter på at legen min åpner kl 10 :)
Det høres fornuftig ut ☺ De burde ta deg inn på kontroll når de får høre at du har hovnet opp siste dagene. Lykke til! Hører gjerne fra deg ☺

Det høres fornuftig ut ☺ De burde ta deg inn på kontroll når de får høre at du har hovnet opp siste dagene. Lykke til! Hører gjerne fra deg ☺

Jeg skal på OUL i mårra hos JM og henne stoler jeg mer på enn legen min. Legen min glemmer at jeg er gravid selv om jeg sitter der med bolla på magen :p Men sitter og venter på å få komme inn til han nå i hvertfall.. jeg har jo egentlig 11 timers vakt på jobben i dag som utgår med høye kneløft!

Jeg skal på OUL i mårra hos JM og henne stoler jeg mer på enn legen min. Legen min glemmer at jeg er gravid selv om jeg sitter der med bolla på magen :p Men sitter og venter på å få komme inn til han nå i hvertfall.. jeg har jo egentlig 11 timers vakt på jobben i dag som utgår med høye kneløft!
Veldig bra du skal på OUL hos JM også, om det skulle være så at legen din ikke tar det så seriøst. Selvom det ikke er noe galt, så skal det sjekkes, og er veldig viktig. JM vet dette ☺ Synes det er bra du sjekker, så kan man heller gå med en god følelse av at det er i orden. Ønsker som sagt ikke å skremme deg, men etter selv å være syk kan jeg ikke se sånne føtter uten å råde om å ta en kontroll ☺ Ikke ha dårlig samvittighet for jobben, du og den lille er viktigere. Lykke til! Oppdater gjerne.

Back
Topp