Hovne bein.

m og mj

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Noen som vet om det er noe man kan ta for hovne ben/vann I bena. Bena mine ser ut som middels store flytebrygger:p å de gjør vondt.
De blir værre hvis det er varmt I været og hvis jeg har vært ute å gått.
Står at man burde gå en tur hver dag, drikke masse vann. Men blir kvalm av vann og beina blir værre hvis jeg går.

Så lurte på om det er noe form for vanndrivende jeg kan ta?

Det kan vel hjelpe å ligge med beina høyt. Sov med beina høyt.:)

Så kjedelig! Sitter du med bena høyt? Ang vanndrivende hadde jeg spurt lege/jordmor tror jeg.. Støttestrømper kanskje? Håper det bedrer seg :)

Sitter med bena på bordet :p greier ikke ha dem høyre.
Skal spørre jordmor til tirsdag, fant akkurat ut at støtte strømper kan være en ide ja.
Ja jeg får bare håpe på kaldt Vær fremover da er de ikke så store:)

Du drikker ikke vann fordi du blir kvalm av det? Når man er gravid er den viktigste kilden til væske, nettopp vann. Vann er også vanndrivende, og det hjelper å ikke spise sukker og salt. Ligg med bena høyt og bruk gjerne støttestrømper, de funker for noen. Syns ikke det funker med strømper, men det kan hende du er heldig :)

Støttestrømper er veldig bra å bruke for å unngå hovne bein og forebygge åreknuter. De som er å få tak i på apoteket har standardmål. Hvis de ikke duger bør du gå til bandagist for å få målt bena så har de sikkert en str som hjelper bedre. De koster bittelitt mer enn standardstrømpene, men veldig verdt det. Strømpene skal sitte ganske stramt ved anklene og gradvis mindre stramt oppover leggen. Ligge med bena høyt lindrer også.

Støttestrømper ja.

Æsj. Så istad at jeg har hovne bein jeg og. Kom plutselig! Særlig tærne :o de bolletærne.

Du drikker ikke vann fordi du blir kvalm av det? Når man er gravid er den viktigste kilden til væske, nettopp vann. Vann er også vanndrivende, og det hjelper å ikke spise sukker og salt. Ligg med bena høyt og bruk gjerne støttestrømper, de funker for noen. Syns ikke det funker med strømper, men det kan hende du er heldig :)

Ja jeg blir faktisk kvalm av vann!! Har alltid blitt det.
Vi er alle forskjellige. Å det finnes andre ting å drikke.

Hørte faktisk på fredag at vannmelon e vanndrivende, trudde d va en god kilde for å få nok veske i seg. Men den har visstnok motsatt effekt. :-) åsså er d jo godt :-)

Sniker *
Vanndrivende får du ikke når du er gravid .
Hold deg mest mulig i ro, og hold beina høyt. Støttestrømper kan funke.
Det eneste som hjelper er å føde , dessverre :(
Jeg har alltid fått mye!!! Vann i beina når jeg har vært gravid.

Back
Topp