Hovent tannkjøtt hos 1-åring

Kløverdame

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Min lille (12 mnd) har vært så plaget med ubehag i munnen i det siste. Han har vært forkjølet i tillegg, så jeg har ikke tenkt over ekstra sikling og sånt.

I kveld la jeg merke til at bak i munnen, oppe, der hvor det sikkert skal komme jeksler, var han veldig hoven. Det kjentes litt ut som "luftputer". Kjente ikke omriss av en tann.
Noen som har hatt lignende med sitt barn? Helt vanlig tannutbrudd eller ta en tur til lege?

Var sånn hos min 3 åring. Litt tidlig med jekker igjen på hu. Var hos Tannlegen på 3 års kontroll og hu sa at sånne ting kunne komme av betennelser i halsen eller sår hals osv. Så er nok noe i forbindelse med forkjølelse. Men er du bekymret så er en tur til legen lurt.

Min fikk jeksler tidlig. Rundt 1 årsalderen hadde han noen stk.
Høres ut som en tann som er på tur, men som ikke har kommet helt ut i kjøttet.
Min hadde sånne hevelser og det var pga tenner. Var hovent i lang tid før tennene brøt ut.
Gav han bare noe å bite på så var han ikke plaget med smerter.

Her er det også slik, men vi er på toårsjekslene nå da. Hun spiser mye knekkebrød for tiden, det hjelper på kløen virker det som. Kanskje ikke alle ettåringer som klarer spise knekkebrød da, men prøv med en brødskalk eller en god biteleke :-)

Har vært det samme med mini her og, men u forbindelse med tanmfrembrudd... han har fire jeksler nå, og er 16 måneder og straks fått alle tennene. Han hadde 6 tenner frem til etter jul og har poppet i ett siden...

Back
Topp