Hovedbamsen

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Prøver du å styre hva som blir hovedbamsen til babyen? Hvordan?

Jeg ble påminnet om hvor knust jeg var da jeg mistet apen min Johan da jeg var 5 år. Svigerinna mi foreslo å ha tre versjoner av bamsen; to som jobber turnus, og den tredje som ikke blir slitt kan de få når de er større og ikke bruker bamsen på den måten lengre.
 
Vi prøver å styre det ved at det er én fast bamse vi bruker i senga hans. Den gnir han ansiktet inntil når han skal sove. Har kjøpt en ekstra maken, som vi skal rullere med.

Gjorde det samme med eldstemann, da endte vi opp med tre like bamser etterhvert. (Forresten også en ape, som heter Papi) Det var greit for da hadde han en liggende i barnehagen og to hjemme. Bytta litt på de så de ble like slitt og vaska omtrent like ofte. Nå har han alle tre i senga si (pluss ørten Paw patrol-bamser). Er 4 år nå.
 
Vi har 3 til mini nå.

Storebror hadde bare en, og det var krise ved flere anledninger. Skulle gjerne hatt flere, men da vi innså det hadde de selvfølgelig sluttet å selge den i norge. Fikk tak i to fra tyskland som noen venner av mamma tok med når de kom å besøk men de var ikke heeeeelt like så nå har han alle tre. :p han er 8. :p
 
Neei, ingen av de vil ha bamser
 
Nei, de velger selv. 2,5 åringen har ingen faste. 15 mnd gamle gutten har sovekos med kanin som han selv har valgt som kos da han roet seg ned med den fra 6 mndish alderen og hatt den siden. Tar den med seg rundt selv. Har kjøpt inn flere så vi har om den blir ødelagt
 
Eldste har bestemt selv, og han bytter litt på hva som er favoritten. Ofte er det alle. :p

Minste bryr seg verken om bamse eller koseklut. :p
 
Minste har en heklet koseklut han har i senga. Eldste på to år har en slitt kanin som han koser med når han sover hjemme. Han har en annen klut i bhg.
 
Eldste hadde en å dum som jeg var tenkte jeg ikke på å kjøpe fler. Er mange gode historier hvor vi har vært på leit etter den når den har vært borte. Så nå har jeg kjøpt tre til lillemor. En som kommer til å bo i barnehagen, en som bor hjemme i senga og en tur bamse.
 
Storebror hadde en kosekanin som baby, kjøpte en helt lik når han begynte i barnehagen for å rullere. Den ene klarte jeg fort å vaske med noe blått. Så de var ikke like så lenge :p en blå og en hvit.

Når han var 13-14mnd var vi innom apoteket på vei til hytta. Han oppdaget en fantorangen bamse og ble helt vill. Den sover han med enda, han er 3 år og 7 mnd. Vi feirer den dagen som Fantorangens bursdag vært år med kake og lys.

Vi har forøvrig alltid hatt som regel at bamsen skal sitte igjen i bilen. For å unngå å miste. Har kun vært med i barnehagen og på besøk hos familie.

Lillebror har arvet den hvite kaninen, Spent på hva han ender opp med.
 
Ehm, ja. Ikke bamse, men koseklut.
Hvordan? La den ved siden av han hver gang han skulle sove. En i vognen og en i nestet/sengen. Kjøpte to like når jeg fant min utvalgte i en nydelig farge i Sverige. Angrer på vi ikke tok tre, for de har ikke den fargen her.
Så langt har det funket. Han sovner mye lettere med kaninkluten i ansiktet. :joyful:
 
Alle mine, også Ullungen, har favorittbamse. Den eldste har sin Bamse, den mellomste har sin Bamse-Bamse, Ullungen har Walter ...:laughing002 De elsker bamsene sine. De har ligget i seng/kurv med dem fra de ble født og når de er små skal bamsen gnus så langt inn i fjeset som mulig ved soving. Jeg var akkurat likedan selv. Jo tettere, jo bedre. :bag:
 
Back
Topp