Hotell

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Oppgir dere alltid barna når dere bestiller hotellrom? Vi "snek" ham inn på et hotell i sommer, fordi bestillingssiden påsto at det ikke var noen ledige rom da jeg prøvde å bestille med barn. Var mye ledig da vi bare var to voksne.[8|] De så jo tydelig at vi hadde ham med da vi kom, men ingen sa noe på det.

Nå skal jeg bestille rom for helgen, og det koster plutselig 800 kr mer for 2 netter dersom vi har med en baby.[>:] Er ikke det litt drøyt når det eneste ekstra vi trenger til ham er to frokoster? Lurer på om jeg bare skal bestille rom uten ham igjen, og så betale for frokosten hans når vi kommer dit. Tviler på at det koster 400kr for frokost til en unge på under 2 år liksom.

Hva ville dere gjort? Hva bruker dere å gjøre?

Ja, skal du ha reiseseng må du jo oppgi ham. Søsteren min bestilte et hotellrom for oss en gang, og trodde vi skulle ha seng. Da tror jeg det ble 200 ekstra per natt eller noe slikt. Felix sover bare mellom oss eller i vognen sin, så han trenger ingenting slikt. Bare en steindyr frokost tydeligvis...

Det er mest det at dette begynner å irritere meg. Lurer på om de gjør det slik fordi de helst ikke vil ha gjester med barn? På det litt for fine "fashion hotell" vi var på i sommer var det faktisk ingen andre barn å se.[:-] Desto bedre for oss som fikk svømmebassenget helt for oss selv.[:D]

Da fant jeg et helt annet hotell jeg heller ville bo på, og de hadde pussig nok heller ingen rom ledig da jeg ville betstille med Felix.[>:] Jaja, med fare for å bli kåret til den novembermammaen som har dårligst moral, så skal jeg nå snike ham inn på enda et hotell.[;)]

Men du oppga sikkert alder på barnet? Da gikk de sikkert ut fra at dere skal ha egen seng til han. Hvis du bestiller på nettet ringer du hotellet etterpå og sier at du har med en baby og at han ikke trenger seng, og spør om du må betale noe for frokost for han. Jeg har gjort det sånn mange ganger.

Ja, jeg prøvde å krysse for en 1-åring, og da var det ingen rom ledig. Det er jo selvfølgelig en mulighet for at det betyr at de ikke har flere babyreisesenger ledig, men det var ikke det som var problemet der vi var i sommer. Der var det ingen andre barn.

Lurt å ringe for å si fra, tror jeg skal gjøre det i morgen.[:)]

Back
Topp