hosting

janeanett

Forelsket i forumet
Sønnen min er straks 1 år og 9 mnd gammel..
Han har vært en del syk nå, forkjøla, feber opp i 40,8 og vi har nesten ikke fått i han noe mat..
Hadde han med til legen, og etter en blodprøve fant vi ut at vi skulle gi han febernedsettende og se det an.. Pusten kunne egentlig tyde på lungebetennelse, for han pusta så veldig fort.. Men viste ikke nok på prøva, var bare på 10... Jeg har ikke peiling på hvor mye den skal være da... [;)]

Jaja, han har nå uansett blitt bedre, er feberfri på tredje dagen og begynner å spise litt igjen.
Men..... Han har en så fæl hoste.
Spesielt når han flyr litt rundt og blir såvidt gira, da hoster han så han bryter seg.. Men det er vel sikkert ingen problemer, det går vel over dette og.. ??

Men jeg må si, dette er første gangen han har vært så dårlig, og det var slettes ingen god følelse!! Når han lå i senga klokka 11 om dagen, og fortsatt ikke ville stå opp, da kom det noen tårer ja... [:(]

heisann janeanett!

Det kan jo hende at han har en anelse astma
Siden du sier at han får det når han er i ekstra mye aktivitet. Kan hende han reagerer på støv elller lignende som ligger på gulvet å slikt! Eller anstrengelses astma, men det er KUN en liten tanke!

De prøvene kan være en for å se om han hadde betennelse, å det er normalt å ligge på rundt fem. Så ti er ikke så mye, man kan ha mange hundre på en såkaldt CRP prøver. (blodprøve enten i armen eller på en stiks fra fingeren)

Håper dere finner ut av det!

Kathrine

Astma ja.. Jeg har astma selv, og på en helsesjekk, fant legen såkalte astmaflekker på han.. (små utslett under kne osv) Da er det sikkert det.. Blir sikkert så ille nå pga forkjølelsen...

Er litt redd han skal reagere på hunden vår, jeg utvikla astmaen min pga at jeg er allergisk mot katter, men alikevel hadde jeg tre stk... Ga dem bort da jeg ble gravid da..

Ja da ser det ut som han har det da, det er IKKE sikkert han reagrer på hunden. Men det kan de teste på sykehuset, men man skal aldri stole helt på de testene! Men du vil merke det om han hoster mer, blir tungpustet, får utslett osv når han er sammen med hunden. Katter er det verste!

Å ja astma blir verre når man er forkjølet.

Du burde få han sjekket, slik at han kan begynne på steroider (flutide, seritide eller noe sånnt) og ikke minst få akutt medisin til han (ventoline).

Min sønn fikk diagnosen når han var 9 mnd.

ps! Melk forverrer, blir så slimete da!

Lykke til [:)]

Kathrine

Jammen kjekt å få noen gode råd.. Tusen takk!

Jeg bruker kun ventoline selv, og det er sjelden..
Etter kattene ble borte, reagerer jeg mest på vinteren, da det er kaldt..

Ikke melk nei, har akkurat begynt med mellk igjen etter sommeren,
kutta det ut da pga at han hadde så løs mage..

Må se etter han litt da, og få sjekket han snart.. Og prøve å se det an med bikkja..

Back
Topp