hostesaft?

vevina

Forumet er livet
kan man ta det når man er gravid?
pleier egentlig aldri å ta det n¨år jeg er forkjølet, men la det gå helt av seg selv.
men hoster i ett sett, bare sånn type tørr hoste.
surkler og irriterer i brystet men det hjelper ingenting å hoste for får ikkenoe opp.

føles litt ekstra ille nå, sliter med å sove og det blir ikke bedre av hundre og ørten hoste anfall,
plussat jeg hoster på meg kink i ryggen og sliter med blæra[8D]
pusten er heller ikke spessielt god i og med at lillegutt presser på lungene i tillegg.

Hva står det på flaska da?

Er det solvipect du tenker på? dette står om solvipect i felleskatalogen:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Preparatet kan brukes ved graviditet i terapeutiske doser. Overgang i morsmelk: Virkestoffene går over i morsmelk, men det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes.

og dette står om Solvipect Comp:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerheten ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Pga. risiko for påvirkning (tilvenning) av barnet bør etylmorfin bare brukes i terapeutiske doser over korte perioder. Preparatet skal bare brukes ved graviditet hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Ukjent. Preparatet skal ikke brukes under amming over lengre tid pga. fare for tilvenning av barnet.

Nei, hostesaft er ikke anbefalt nå.
Fikk resept på efedrin fra legen, men med beskjed om at jeg ikke måtte føde nå siden det er morfin i det og ungen burde være avvent før fødsel[:-][>:]
Så jeg har ikke brukt noe nå.

har ikke kjøpt hostesaft enda, hvet ikke hvilken type, kan innom apoteket i morra.
de hvet vel hva som er trygt å ta

ORIGINAL: arika

Nei, hostesaft er ikke anbefalt nå.
Fikk resept på efedrin fra legen, men med beskjed om at jeg ikke måtte føde nå siden det er morfin i det og ungen burde være avvent før fødsel[:-][>:]
Så jeg har ikke brukt noe nå.

oi, litt skummelt det da :S
får vel kanskje bare takle hosten

Jeg fikk beskjed på apoteket om å ta kontakt med legen, for de hadde ikke noe å gi meg.

Varm melk med honning kan jo også funke...? [;)]

Det er enkelte hostesafter du kan bruke, men de er såpass milde at de ikke har særlig effekt. Hør på apoteket :)  Jeg sliter veldig med hoste (hoster til jeg spyr/brekker meg) å legen har ingenting å gi meg nå.. 

her drikkes det både solvipect og cosylan med godt mot! 

ORIGINAL: vevina

kan man ta det når man er gravid?
pleier egentlig aldri å ta det n¨år jeg er forkjølet, men la det gå helt av seg selv.
men hoster i ett sett, bare sånn type tørr hoste.
surkler og irriterer i brystet men det hjelper ingenting å hoste for får ikkenoe opp.

føles litt ekstra ille nå, sliter med å sove og det blir ikke bedre av hundre og ørten hoste anfall,
plussat jeg hoster på meg kink i ryggen og sliter med blæra[8D]
pusten er heller ikke spessielt god i og med at lillegutt presser på lungene i tillegg.

Sniker litt her, jeg. Siden det surkler i brystet burde du bruke Bisolvon, fås reseptfritt på apoteket. Går helt greit å bruke den under graviditet så lenge du ikke overskrider anbefalt dose. [:)]

Fra Felleskatalogen; Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer ikke risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet.

Ellers ville jeg jo ha tatt en rask tlf. til legen hvis du er veldig i tvil.

Fikk kjeft av å ta efedrin...Siden man ikke vet hvordan hjertet til lille vil reagere...(ennå jeg tok den til barn[:-])

Fikk beskjed om å ta solvipect om det var ille...

Ring legen din i morgen og hør hva du kan ta...

ORIGINAL: vevina

har ikke kjøpt hostesaft enda, hvet ikke hvilken type, kan innom apoteket i morra.
de hvet vel hva som er trygt å ta
Det finnes en type hostesaft du kan ta. jeg forhørte meg med apoteket.
er en gul og hvit eske (husker ikke hva den heter) også er det kirsebær smak.

Eg fekk beskjed på apoteket at det var KUN Solvipect som kunne brukast under graviditet ..
Der fins nokre hostedrops på apoteket også, med anissmak trur eg - dei virkar faktisk også. [:)]

ORIGINAL: GirAffa

Eg fekk beskjed på apoteket at det var KUN Solvipect som kunne brukast under graviditet ..
Der fins nokre hostedrops på apoteket også, med anissmak trur eg - dei virkar faktisk også. [:)]
Herregud så mye forskjellig man hører fra de på apoteket. [&:]
Nesten bedre å holde seg unna hostesafta under svangerdskapet og heller ta halstabletter.

Back
Topp