Hostesaft som gravid

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Jeg har fått en skikkelig stygg hoste og forkjølelse. Er gravid og lurte på om noen vet om jeg kan ta hostesaft som gravid? Skal til legen senere i dag så tenkte å spørre han også men hoster slik nå at jeg kunne trengt litt før jeg dro til legen. Har sumbicort (eller noe slikt) i skapet som jeg tenkte å ta litt av nå før legen

Lese pakningsvedlegget er nok lettest. På hostesaft er det ofte fast på selve flasken. Søk produktet ellers opp på felleskatalogen pasientinformasjon der ligger pakningsvedlegget om du ikke har det

Da jeg gikk gravid så fikk jeg beskjed om at jeg ikke burde ta noe som helst. Fikk cosylan med beskjed om å ta max 5 ml om kvelden bare for å få sove. Tok det 1 gang uten effekt og turte ikke ta flere ganger da det går over til ungen.

Da jeg gikk gravid så fikk jeg beskjed om at jeg ikke burde ta noe som helst. Fikk cosylan med beskjed om å ta max 5 ml om kvelden bare for å få sove. Tok det 1 gang uten effekt og turte ikke ta flere ganger da det går over til ungen.
Legen min sa også det samme. At det ikke var hva som helst jeg burde ta men han skrev en resept på cosylan bare for at jeg skulle kunne ta litt til natten for å få sove.

Fikk cosylan med beskjed om å ikke ta mer enn anbefalt dose (3 ganger eller noe i døgnet).
Tok ikke mange gangene men mageboeren ble veldig rolig av det så ikke gøy (fikk sjekk med ul til slutt pga lite liv)

Fikk cosylan med beskjed om å ikke ta mer enn anbefalt dose (3 ganger eller noe i døgnet).
Tok ikke mange gangene men mageboeren ble veldig rolig av det så ikke gøy (fikk sjekk med ul til slutt pga lite liv)

Uff, er det ikke morfin i cosylan? Jeg tok bare en dose da jeg fikk resept på det i fjor (lungebetennelse), men jeg følte meg så ekkel av den at jeg ikke ville ta mer.

Uff, er det ikke morfin i cosylan? Jeg tok bare en dose da jeg fikk resept på det i fjor (lungebetennelse), men jeg følte meg så ekkel av den at jeg ikke ville ta mer.
Jupp. Har ikke merket noe spesielt på meg selv de gangene jeg har tatt men kjipt når ungen blir påvirket.

Jeg ble anbefalt å ikke ta hostesaft. Fikk ikke resept

Jeg ble frarådet det på apoteket ble anbefalt son sirup (lignende saft) blandet med litt honning. Halstabletter er jo heller ikke anbefalt..

Apoteket anbefalte meg å høre med legen, så hørte med han idag;-)
Oki :) men du kan jo alltids forsøke å kjøpe son her sirup i en sterk blanding med litt honning. Hjalp littegrann men den skulle være varm :) ikke verdens beste smak,,

Back
Topp