Hoste

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Hatt vond hoste i flere dager. Hoster til jeg brekker meg. Noen som vet hva man kan ta? Er så mye som frarådes.. Hvilken halstabletter eventuelt hostesaft?

Du kan vel ta de fleste halstabletter og pastiller, men hostesaft er det dårlig med. Jeg fikk noe greier av legen for å inhalere i vår når jeg amma, den kan brukes når man er gravid. Tror det var noe astmamedisin egentlig. Den skulle i hvert fall åpne luftveiene mer. Men for meg funka det ikke så veldig egentlig. Men det hjelper jo litt med pastiller og halsdrops da. Og varm te eller saft.

Lest på noe curamed halslinser den ene frarådes gravide den andre står ingenting, på nettet står det at den ikke har vært testet i forhold til om gravide kan ta den. Så vanskelig å finne ut hvilke halslinser å ta og ikke da..

Jeg ville hørt med dem på apoteket :) Når jeg skulle utenlands og var usikker på et par ting jeg skulle kjøpe spurte jeg og fikk veldig god hjelp.
God bedring :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kan IKKE ta Noskapin tabletter ihvertfall (de hjelper uansett ikke mot kraftig hoste).

Hosten er ofte verst når en legger seg for kvelden. Prøv å ligge med hodet litt høyere. Har også prøvd rådet med å legge en våt klut over munnen for å redusere tørrhosten. Funker (litt ihvertfall).

Synd det er så komplisert hva man kan ta og ikke som gravid :P

Du kan vel ta de fleste halstabletter og pastiller, men hostesaft er det dårlig med. Jeg fikk noe greier av legen for å inhalere i vår når jeg amma, den kan brukes når man er gravid. Tror det var noe astmamedisin egentlig. Den skulle i hvert fall åpne luftveiene mer. Men for meg funka det ikke så veldig egentlig. Men det hjelper jo litt med pastiller og halsdrops da. Og varm te eller saft.
Ventolin du mener ? :-)

Sent from my ST21i using BV Forum mobile app

Back
Topp