Hoste

Jazina

Glad i forumet
Noen som har noen gode tips for å lindre hoste hos baby?

Min har begynt og tørr hoste de siste dagene.Hmm
Så dytter litt

Helsesøster hos oss anbefalte visst Timian-te mot tørrhoste:) Får kjøpt det på helsekost vil jeg tro. Har ikke rukket å prøve det ut sjøl, da litja vår ikke hadde behov for det likevel. Vet ikke helt hvordan en blander, men regner med en kan lage det som te for oss, og gi 5-10 ml. De er jo "store" nå våre små babiser, så magene deres tåler jo mer, og da er det vel ikke så farlig med mengden vil jeg tro, bare å prøve seg fram[:)]

Kjøpte et kosttilskudd på helsekosten Respi clear,fikk ca 1ml 3ganger om dagen....han sluttet å hoste ganske fort,spesielt på natten......fikk anbefalt d av legen,vi måtte ty til d for han hostet til han kastet opp absolutt aaaalt han hadde spist...(de vil som regel IKKE gi noe til småbarn)

bortsett fra medisiner, som vi ikke engang vurderte, fordi jeg fikk resept på kun effendrin.

dette gjorde vi og hosten forsvant fort.

- lufte godt. kaldt luft lindrer og hjelper.
- heve senga, hvor babyen har hodet. vi brukte bøker på høykant på fremre ben.
- passa på at han drakk noe med vann før leggetid, da vann er slimløsende.
- ga nesespray ved sengetid. (leste at det fungerte bra for slimoppløsning på slimhinnene i svelget. og varte derfor en stund)

Tusen takk for alle tips!
Heldigvis ble det ikke verre og nå hoster hun nesten ikke lenger.
Var så redd for at hun skulle bli mer forkjølet før vi reiste, men heldigvis ser det ut som det går bra. (JIPPI!!)

Back
Topp