Hoste

Tussen80

Elsker forumet
Mini har blitt skikkelig forkjøla og hoster masse. Han har kun sovi to små dupper på ca 10 min i dag og nå får han ikke sove.. Ligger bare og hoster hele tida..

Er det noe man kan gi de når de hoster?? Kan jo høre på apoteket i morra da...Slitsomt når det er sånn.. Begynner å bli syk jeg også så hadde trengt litt søvn i natt. Krysse fingra
 
her har lillemann hosta i over en måned - bare slim sier legene...så nå har jeg gått over på ventoline - astmamedisin for å se om det kan hjelpe litt!

ønsker dere begge god bedring og håper det blir litt søvn på oss begge snart [;)]
 
min har hostet en stund, og har spurt på apoteket, men di gir ikke ut noe uten resept. og legene går vekk fra efendrin, pga barn har død av det. så da hvet jeg ikke hva di får. får liksom ikke hva som hels når di er så små.
 
Nei ikke så greit når de er så små... Satse på det går over snart. Skal ikke klage.. det er jo første dagen med skikkelig hoste men han har jo vært tett i nesa i flere uker og vært mye våken på nettene så hadde liksom håpa det skulle gå andre veien.. men men... Får sove en annen gang.. hehe
 
Håper deres bebiser blir bra snart også!
 
sove gjør man når man er gammel har jeg funnet ut;) tobias er blitt frisk;) gikk over av seg selv. ga han bare nesedråper for tett mese jeg;) god bedring til barnet ditt.
 
hvis lille er astmatisk så kan du få bricanyl, evt flutide og ventoline.. eller singulair osv hvis det ikke går over da heller. men er nok lurt med en snabbtur til legen så kanskje h*n har råd:) god bedring! slitsomt når de er sånn!
 
Du kan gi Solvipect [:)]

Lillemannen min har hostet en liten stund nå, og jeg spurte på apoteket og fikk beskjed om å prøve Solvipect, den er slimoppløsende.. Synes ikke den hjelper så veldig, men det er jo verdt et forsøk hvertfall :) Skal på helsestasjonen i morgen og få sjekket opp i hosten til lillemannen min hvertfall :)
 
Du kan legge en pute eller dyne under madrassen slik at han ligger på skrå i sengen, så kan du kjøpe kamferatum på apoteket i morra smøre på brystet hans, det gjør til at luftveiene åpnes og han ikke blir så tett av slim. La han heller ligge med ull body og strømpebukse og helseteppe på natt da holder han seg akkuratt passe varm og vil ikke hoste fordi det er for varmt. Dette er ting jeg har gjort på mine barn alltid når de har vært syke . Hos meg fungerer det veldig bra.

ORIGINAL: tonii80

Mini har blitt skikkelig forkjøla og hoster masse. Han har kun sovi to små dupper på ca 10 min i dag og nå får han ikke sove.. Ligger bare og hoster hele tida..

Er det noe man kan gi de når de hoster?? Kan jo høre på apoteket i morra da...Slitsomt når det er sånn.. Begynner å bli syk jeg også så hadde trengt litt søvn i natt. Krysse fingra
 
Tusen takk for gode tips.. Har heva senga men kanskje jeg skal kjøpe kamferatum
 
 
 
ORIGINAL: zagganini

Du kan legge en pute eller dyne under madrassen slik at han ligger på skrå i sengen, så kan du kjøpe kamferatum på apoteket i morra smøre på brystet hans, det gjør til at luftveiene åpnes og han ikke blir så tett av slim. La han heller ligge med ull body og strømpebukse og helseteppe på natt da holder han seg akkuratt passe varm og vil ikke hoste fordi det er for varmt. Dette er ting jeg har gjort på mine barn alltid når de har vært syke . Hos meg fungerer det veldig bra.

ORIGINAL: tonii80

Mini har blitt skikkelig forkjøla og hoster masse. Han har kun sovi to små dupper på ca 10 min i dag og nå får han ikke sove.. Ligger bare og hoster hele tida..

Er det noe man kan gi de når de hoster?? Kan jo høre på apoteket i morra da...Slitsomt når det er sånn.. Begynner å bli syk jeg også så hadde trengt litt søvn i natt. Krysse fingra

 
Føler min har hosta konstant de siste mnd. Tenkte at vi skulle bestille time hos legen å få testet begge 2 for allergi og astma siden vi har katter.
 
Men storebror er jo i bhg hver dag og han får sikkert mye rart med seg hjem derfra og det er ikke lett å holde styr på alle tuttene hele tiden som han villig låner vekk til lillebror titt og ofte.
 
Back
Topp