host host... hjelp meg med hosten!!

x1xBitzyh

Forumet er livet
Jeg hoster så mye jeg at spyr og tisser på meg om jeg ikke passer meg.... det er ikke noe kult og jeg begynner å bli desperat etter noen gode råd!![:)]

Jeg prøver bisolvon, gått på det i 5 dager nå og hosten har gått fra spying til bare trussler. trøkker i meg varme drikker og fisherman... prøvde med litt vin i helga, men intet hjelper!

Nå er jeg trøtt, sliten og utmattet.. Har du noen gode råd?

dampbad med peppermynte? en tur til legen er nok det beste[;)]

var hos legen om fredagen... han la omtrent ikke merke til at jeg hostet truende foran han[&o]

har ikke peppermynte, men går det å smøre seg med sånne salver? aldri helt skjønt vitsen med det.... men kanksje det hjelper?

få deg hostesaft med morfin i ... den funker..men desverre ikke på meg..

ORIGINAL: chl

få deg hostesaft med morfin i ... den funker..men desverre ikke på meg..
det får man kun på resept?

har du vært hos legen?

ORIGINAL: Bitzyh

var hos legen om fredagen... han la omtrent ikke merke til at jeg hostet truende foran han[&o]

har ikke peppermynte, men går det å smøre seg med sånne salver? aldri helt skjønt vitsen med det.... men kanksje det hjelper?

det var nå rart[&:]  eg trur eg hadde lagt merke til om pasienten min nesten hosta opp lungene sine[&:]  kanskje legevakten?  eg har fått hostesaft på resept uten å hoste så kraftig[:)]  har ingen erfaring med kremen,men ingenting virker uten at en prøver det![;)]

ORIGINAL: oslojente1980

har du vært hos legen?
ja... om fredagen.. men tror han var litt stresset og ville hjem.. så han ignorerte meg litt[8|]

ORIGINAL: frøken my

det var nå rart[&:]  eg trur eg hadde lagt merke til om pasienten min nesten hosta opp lungene sine[&:]  kanskje legevakten?  eg har fått hostesaft på resept uten å hoste så kraftig[:)]  har ingen erfaring med kremen,men ingenting virker uten at en prøver det![;)]
har det ikke blitt litt bedre i morgen får jeg dra på legevakta... tror aldri har har hostet så ille før i hele mitt liv! satte og bladde i noen papirer på jobben og måtte bare løpe på do da jeg kjente maten var på vei opp... og alt begynner å gå mye treigere også, tør ikke kjøre bil[&:]

Stakkars deg snuppa..

Ønsker deg masse god bedring, og håper at du blir fort frisk[:)]

ORIGINAL: maysen

Stakkars deg snuppa..

takk![&o] håper jeg og...

skjønner først hvor godt man har hatt det når man blir dårlig![8D]

ORIGINAL: maysen

Stakkars deg snuppa..

takk![&o] håper jeg og...

skjønner først hvor godt man har hatt det når man blir dårlig![8D]

Sant det ja...Ikke noe kjekt å være syk[:'(]

Det kan være bronkitt. Det er ikke alle som får feber og blir i dårlig form, men om du tørrhoster, altså hoster uten at det kommer opp slim, og det bare fortsetter og fortsetter, så er det iallefall ett av symptomene på bronkitt.

Det kan også være astma (føler du at det ikke går ann å puste så langt inn du "trenger" uten at du går tom for plass eller begynner å hoste?) eller allergi.

Det er i det hele tatt masse som det kan være, og masse ulike løsninger så du slipper ha det sånn mer!! Jeg hadde bronitt for mange år siden, og fyttifaen, mamma ga meg sterke smertestillende bare så jeg skulle få sove noen timer i strekk. Så fikk jeg medisiner og innen to dager var jeg på bedringens vei :)

har du prøvd hostedempende hostesaft da? om du er veldig plaget med hosten skal du prøve å unngå sukkertøy og sånt med sukker i for det irriterer bare mer..
når jeg er forkjøla går det i en blanding av rophelin(hostesaft,helsekost) og hostedempende hostesaft(apoteket reseptfritt)
får håpe det blir bedre snart...

ORIGINAL: Undrende85

Det kan være bronkitt. Det er ikke alle som får feber og blir i dårlig form, men om du tørrhoster, altså hoster uten at det kommer opp slim, og det bare fortsetter og fortsetter, så er det iallefall ett av symptomene på bronkitt.

Det kan også være astma (føler du at det ikke går ann å puste så langt inn du "trenger" uten at du går tom for plass eller begynner å hoste?) eller allergi.

Det er i det hele tatt masse som det kan være, og masse ulike løsninger så du slipper ha det sånn mer!! Jeg hadde bronitt for mange år siden, og fyttifaen, mamma ga meg sterke smertestillende bare så jeg skulle få sove noen timer i strekk. Så fikk jeg medisiner og innen to dager var jeg på bedringens vei :)

"Heldigvis" kommer det slim opp, nå er det mye mindre enn i starten, kommer ikke disse båtene lengere.. yak![:'(] Jeg vet så at jeg er syk.. har astma fra før så det gjør ikke hosten bedre[:'(], skal ikke mye til før jeg hikster etter luft.[&o] Reagerer som fy på tør luft med denne hosten, så sitter omtrent ute hele dagen.

Jeg er så utrolig gla for at jeg får sove på natta![:)] så snart jeg sovner (etter masse host) så våkner jeg greit uthvilt, parat til å ligge og hoste meg ihjæl når jeg våkner![8D]

ORIGINAL: *gutt i magen*

har du prøvd hostedempende hostesaft da? om du er veldig plaget med hosten skal du prøve å unngå sukkertøy og sånt med sukker i for det irriterer bare mer..
når jeg er forkjøla går det i en blanding av rophelin(hostesaft,helsekost) og hostedempende hostesaft(apoteket reseptfritt)
får håpe det blir bedre snart...
går på bisolvon akkurat nå, den løsner opp slimet i halsen og gjør det lettere å spytte ut... men hosten stopper ikke der[:(]. Skal prøve den blandingen om jeg hoster like ille på tirsdag!

cosylan funker bra hvis du ikke er gravid da.Har vært igjennom det der ja, fysja meg.

Back
Topp