Hos jordmor

Pivi

Elsker forumet
Den siste uka synes jeg kroppen har forandret seg gradvis... Kynnerne er sterkere, oftere og med mer "smerter", har annerledes utflod, jeg føles "kortere" innvendig ( i vagina) ...  Jeg lurer på om jeg skal spørre jordmor om å kjenne hvordan mormunnen er osv..  Pleier dere å undersøkes sånn nå mot slutten??[8|]

Jeg skal til jordmor i morgen, og har tenkt å spørre om hun kan sjekke hvordan det ligger an der inne. Har inntrykk av at det er ganske ulike meninger om dette rundt omkring hos jormødrene, så jeg vet ikke om hun gjør det.
Var på kontroll på føden for 3 1/2 uke siden pga kraftige kynnere og fikk beskjed om at livmorhalsen var begynt å påvirkes, målt til 2 cm da. Kynnerne har ikke avtatt noe siden det, heller motsatt, så jeg er spent på om det har skjedd noe mer.. [:)]

Oi! Spennende!  .. Jeg har hatt masse kynnere lenge, så jeg er virkelig spent på om det er noe som "skjer", også med tanke på det store spriket i terminene[8|]  Terminen er jo bare en indikasjon, og det er jo som oftest ULterminen som stemmer, men jeg synes at graviditetens utvikling ( da mener jeg hvordan kroppen føles og reagerer) har stemt mer med mensterminen[&:]

ORIGINAL: Pivi

Oi! Spennende!  .. Jeg har hatt masse kynnere lenge, så jeg er virkelig spent på om det er noe som "skjer", også med tanke på det store spriket i terminene[8|]  Terminen er jo bare en indikasjon, og det er jo som oftest ULterminen som stemmer, men jeg synes at graviditetens utvikling ( da mener jeg hvordan kroppen føles og reagerer) har stemt mer med mensterminen[&:]

Hihi...se for deg marerittet....det stemmer med ul termin og du går i tillegg 14 dager på overtid...da har du junibarn du... slite med kynnere og alt annet en hel mnd til..hiihi[:)] Neiiiiida, skal ikke være pessimist for deg jeg snupp.... Du kjenner det nok best på kroppen selv når det er rett rundt hjørnet [:)]

Jeg har også litt sprik mellom terminene, men vet at mensterminen stemmer best pga at jeg brukte eggløsningstest da jeg ble gravid. Men det er jo ikke godt å vite når mini bestemmer seg for å komme ut for det da.. Både jeg og mannen min ble født et par dager før termin, så jeg håper.... [;)]

ORIGINAL: jealie24

Hihi...se for deg marerittet....det stemmer med ul termin og du går i tillegg 14 dager på overtid...da har du junibarn du... slite med kynnere og alt annet en hel mnd til..hiihi[:)] Neiiiiida, skal ikke være pessimist for deg jeg snupp.... Du kjenner det nok best på kroppen selv når det er rett rundt hjørnet [:)]

Hehe, du er snill du!!  ...men det er akkurat det jeg frykter da vøttø, 13 dager 23 timer og 59 min over tida!!![:o]

ORIGINAL: babylykke82

Jeg har også litt sprik mellom terminene, men vet at mensterminen stemmer best pga at jeg brukte eggløsningstest da jeg ble gravid. Men det er jo ikke godt å vite når mini bestemmer seg for å komme ut for det da.. Både jeg og mannen min ble født et par dager før termin, så jeg håper.... [;)]

Krysser fingrene for at det ikke blir overtid på noen av oss![8|][8D]

[:)]

ORIGINAL: jealie24

Hehe, du er snill du!!  ...men det er akkurat det jeg frykter da vøttø, 13 dager 23 timer og 59 min over tida!!![:o]

Hihi...du er nok ikke såå uheldig [:D] Krysser fingrene for at h*n kommer snart [:)]

Lov å håpe[;)]

Jeg har mest tro på mens termin, eller iallefall at "riktig" termin er rett etter dette. Jeg har fått en datter på ultralyd termin, og både lege og jordmor mente hun kom 1 uke over tida!!!
Denne gangen vet jeg ganske så sikkert hvilken dag unnfangelsen fant sted, dermed blir ultralyd terminet nesten halvannen uke overtid!!!
Alle mål som har blitt tatt av baby'n etter ultralyden i uke 17 viser at "mitt" termin er riktig... HA!
Legen på sykehuset i forrige uke ga meg litt rett, men han ville ikke si det i klar tale.... hi..hi..

Der ser du![;)]  Hihi
Akkurat hatt besøk av ei venninne jeg nå som kjente at hodet har festa seg hos meg!  Kjente det helt tydelig!  Spent jeg altså!

Back
Topp