Hornonspiral..

P.I.J

Elsker forumet
Junibarna 2015
Skal på kontroll med gynekolog etter 10 uker. Ble enige om at jeg skal starte med spiral siden jeg har store menssmerter,mye blødninger og langvarig mens. Er det noen som har erfaring med denne?☺ er det vondt å sette den inn? Har hørt at det skal være veldig smertefullt:confused:
 
Har satt inn to ganger.finnes ikke vondt.men litt ubehagelig.ikke verre enn å ta celleprøve om du har gjort d?
 
Jeg har bare dårlig erfaring. Vondt å sette inn, måtte klippe trådene for mannen kjente de da vi hadde sex også var det vondt å ta ut fordi trådene da var så korte at hun måtte grave litt inni der for å få den ut.. Fikk dessuten mye magesmerter og det var vanskelig å bli gravid i etterkant.. Men for all del, godt mulig det er en god løsning for deg :)
 
Jeg har fått time for å sette inn hormonspiral på mandag i neste uke, men har fremdeles ikke bestemt meg helt for om det er det jeg vil ha.. Håper det er flere som har gode erfaringer som vil dele:)
 
Etter at jeg fikk første jenta satte jeg inn hormonspiral. Det førte til at jeg ikke har hatt mensen siden før jeg ble gravid med første jenta, som nå er 7 år. Det var ubehagelig de første timene etter at jeg satte den inn. Som kraftig menssmerte. Da jeg tok den ut ble jeg gravid innen en måned. Så jeg har vært Superfornøyd. Det eneste som gjør at jeg er litt skeptisk er at jeg mistenker at hormonene gjorde at jeg mistet lysten. Men usikker på om d var grunnen eller andre omstendigheter.
 
Ser ut som det er forskjellige erfaringer med denne.mine er utelukkende positive.mindre menstruasjon og smerter og jeg ble nå gravid på første pp etter jeg tok den ut.kobberspiral derimot likte jeg ikke.fikk veldig store blødninger med den.vil gjerne anbefale deg å få satt den inn hos gynekolog om du er skeptisk.de gjør jo dette hele tiden.men jeg har nå gjort det hos legen og ikke hatt problem.synes det er godt å slippe å tenke på prevensjon.
 
Sniker fra september :-) satte inn hormonspiral etter fødselen til min datter for 13 år siden og har hatt det frem til nå og er kjempefornøyd! Første gang jeg satte inn var 6 uker etter fødsel og da var det jo forsatt litt åpent så det gjorde ikke noe vondt. Byttet den ut 5 år senere og da kjente jeg det litt mer men ingenting å bry seg om. Da jeg tok den ut for å bli gravid for to år siden gikk jeg til en kjempeflink kvinnelig gynekolog og da merket jeg ikke at hun tok den ut en gang. Jeg har nesten ikke hatt mensen eller noe menstruasjonssmerter de 11 årene jeg brukte. Superfornøyd! :-)
 
Jeg fikk satt i nå på mandag. Var ikke vond og sette inn syns jeg. Jeg hadde selv tenkt på p-stav men gynokologen anbefalte heller hormon spiral.
 
Noen som har prøvd den "nye" hormonspiralen..? Minispiralen eller noe..? Jadez eller noe heter den..

Tåler hormoner dårlig men i denne skal det vist være veldig lite.. Så tenker kanskje den er et alternativ
 
Har satt inn to ganger.finnes ikke vondt.men litt ubehagelig.ikke verre enn å ta celleprøve om du har gjort d?

Har du hatt mye eller langvarige blødninger etter at du har satt den inn? Har meldt meg på babysvømming og tenkte ikke over at det kunne bli ett problem:( skal begynne på det 1 uke etter innsetting..
 
Har hatt litt småblødninger.men så lite at jeg kun har trengt truseinlegg.har vart ett par dager hos meg.og jeg har til vanlig ganske kraftige blødninger ved menstruasjon men med denne spiralen blør jeg 2-4 dager og så lite at det blir kun på papiret når jeg tørker meg.
 
Back
Topp