Hormonutslett

MorT

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Lillemann har fått mye hormonutslett i ansiktet og på hodet. Hva kommer egentlig dette av? Hormoner fra han var i magen, eller hormoner overført via morsmelk? Er det slik at de som kun får mme ikke får hormonutslett?:) Tips til hva man kan smøre på?
 
Min har også det... Skal visstbikke gjøre noe med det. Det forsvinner av seg selv etter et par mnd sies det..

Jeg synes det ser helt fryktelig ut, og tenker det ser veldig vondt ut. Men hun plages ikke. Så jeg lar det bare være i fred...

Veldig usikker på om det har noe å si hva jeg spiser f. Eks? Når poden var baby så hadde han ingen slike utslett, kan ikke huske at jeg spiste så veldig mye bedre da...
 
Min har også det... Skal visstbikke gjøre noe med det. Det forsvinner av seg selv etter et par mnd sies det..

Jeg synes det ser helt fryktelig ut, og tenker det ser veldig vondt ut. Men hun plages ikke. Så jeg lar det bare være i fred...

Veldig usikker på om det har noe å si hva jeg spiser f. Eks? Når poden var baby så hadde han ingen slike utslett, kan ikke huske at jeg spiste så veldig mye bedre da...

Lurer også på om hun reagerer på noe jeg spiser. Min hadde masse utslett før, men det går mye bedre nå:) Har smurt med aloe vera og morsmelk på pannen. Funker bra.
 
Hjelper ikke å smøre med noe her. Det kommer og går. Føler det er mindre om kvelden, og om natten er det nesten borte.
 
Det har ingenting med morsmelken å gjøre, da barn som er fullnært på MME også får samme utslettet. Vår eldste var veldig plaget, så vi fikk canoderm på resept, da gikk det ikke lange tiden før utslettet var borte.
 
Bruk en parfymeri krem, det fås på apotek uten resept :)
Vi brukte carbaderm. Den er tynn og lett å smøre ut. Ved veldig tørr hud har vi brukt gul locobase som er mye fetere, men carbaderm eller canoderm er fine kremer til utslett og litt tørr hud hos baby og små barn.
 
Husk at alle kremer som inneholder karbamid kan svi hvis huden er åpen/ødelagt/sterk eksem.

(hilsen apotektekniker)
 
Back
Topp