Hormonutslett

Klarforbaby

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
*Aprilbaby 2018*
Har deres hatt det? Hvor lenge varte det? Var de «hardt ramma»?

Her har snuppa hele ansiktet fullt. Masse røde prikker, gule i midten. Virkelig ikke fint. Fått beskjed om å bare la det være i fred, og at det går over. Men hvor lang tid tar det? For hun har allerede hatt det i noen uker.. begynte relativt mildt, men den siste uka har det blitt verre hver dag. Plager henne heldigvis ikke.. kun meg[emoji85]

Tar gjerne imot gode råd..
 
F7CDAC93-8C60-4C94-A82B-9B8527A2657B.jpeg

Ååh jada! Min kar hadde EKSTREMT mye når han var 4 uker gammel. Slik så han ut. Som din hadde han også litt prikker i forkant før det ble ekstremt. Det var prikker tett i tett i hele ansiktet og hodebunnen, prikkene var tørr på tuppen. Jeg smurte ansiktet han med babyolje ved hvert stell, da fuktighet hjelper mot rødheten.

Det var slik ekstremt i litt over 1 uke. Da skulle jeg til å starte med fungural krem,begynte det å bedre seg så jeg starta aldri. Det gikk gradvis bedre og nå 6,5 uker gammel har han nydelig ren hud.

Så mitt tips er å vente å se:) bruk litt babyolje eller mild fuktighetskrem i ansiktet for å tilføre fett og hydrering.
 
Alle våre har hatt det i ulik grad. Det startet etter en liten uke, og nå er hun syv uker og har det litt fortsatt, men har noen dager hvor det klarner helt opp, og har ingen dager hvor det ser veldig ille ut lenger.
 
Begge mine har hatt det i ulik grad også [emoji4] storesøster hadde mer enn lillebror har hatt. Husker jeg synes det var skikkelig ille en periode med henne.. Lillebror hadde mest mellom 4-6 uker, og da kom og gikk det litt fra dag til dag. Går over av seg selv, og tror ikke det er så mye å gjøre med [emoji4]
 
Vi har også hatt masse, da særlig 3-6 uker. Nå er hun 8 uker og det er nesten helt borte :)
 
Min har også masse. Hun er snart 7 uker, og særlig siste uken har det blitt veldig ille. Håper det går vekk snart
 
Vis vedlegget 256536

Ååh jada! Min kar hadde EKSTREMT mye når han var 4 uker gammel. Slik så han ut. Som din hadde han også litt prikker i forkant før det ble ekstremt. Det var prikker tett i tett i hele ansiktet og hodebunnen, prikkene var tørr på tuppen. Jeg smurte ansiktet han med babyolje ved hvert stell, da fuktighet hjelper mot rødheten.

Det var slik ekstremt i litt over 1 uke. Da skulle jeg til å starte med fungural krem,begynte det å bedre seg så jeg starta aldri. Det gikk gradvis bedre og nå 6,5 uker gammel har han nydelig ren hud.

Så mitt tips er å vente å se:) bruk litt babyolje eller mild fuktighetskrem i ansiktet for å tilføre fett og hydrering.

Dette er som å se bilde av min. Men hun er ikke tørr i tuppen av prikkene, son du sier. Kun gul. Og huden mellom prikkene er glatt og fin, ikke tørr.

Håper det snart går over!
 
Back
Topp