Hormonutslett

Helsesøster anbefaler å bruke olivenolje til alt mulig siden det er naturlig. Rompa, hodet, ørene, bading osv. Så jeg smører tilbod med hodet jeg, tross hår ;-)
Han får jo olje i håret når han bader, skikkelig stilig frisyre blir det etterpå. :P mandelolje må vel gjøre samme susen, den er jo også naturlig. ;)

Hadde masse hormon utslett lenge her. Blei bedre av og bade daglig i med babyolje og smøre med bepanthen. Fikk kortison salve hos legen til overkroppen. Fikk svette utslett og blemmer når det var så varmt. Men var bra etter 2 ganger med kortisonsalven. Bepanthen bruker han i ansiktet nå etter det er bra og for han var ganske tørr etter utslette forsvant.
Ja jeg har vurdert kortison, men må snakke med lege først tror jeg. Bruker ikke ull på han nå, for det kan irritere utslettet. Synd, for har så mye ull til han. :P

Denne er gull! Hele ansiktet til gutten min var dekket med utslett. Var borte etter 3 dager med denne kremen
Vi bruker denne serien hele familien, har brukt flere år jeg. Men syns 3 åringen og beibien kan bli litt tørr, behøver ikke være noen sammenheng.

Vi bruker ikke cream'en lenger da den inneholder miljøgift, vi bruker lotion og balm (som du hadde bilde av)

http://www.framtiden.no/gronne-tips/fritid/miljogift-i-fuktighetskremer.html

Personlig har jeg likt balm om vinteren for da er det så tørr luft.

Aderma har visst en spray som er genial mot kløe om man får vannkopper. Hørt flere anbefale.

I love aderma, prøver å kjøpe opp når apotekene har tilbud :-)

Ja jeg har vurdert kortison, men må snakke med lege først tror jeg. Bruker ikke ull på han nå, for det kan irritere utslettet. Synd, for har så mye ull til han. :P
Bør snakke med lege før dei er 2 år før du bruke kortison . Eg har den svakeste hyrdokortisonen :)

Stakkars liten ser jo ikke ut. Synes det ser så vondt ut. :(

ImageUploadedByBV Forum1463761910.165196.jpg

Lillegutt her så også sann ut, men det gav seg etter 2 ukers tid heldigvis, håper det gir seg fort! :)
Huff, ja, håper jeg også! Har liksom bare økt på hele tiden, så nå må det vel snart bli litt bedre. ;)

Er det hormonutslett når det ser ut som kjempesmå kviser som ikke er røde? Mer som nupper eller gåsehud...

Er det hormonutslett når det ser ut som kjempesmå kviser som ikke er røde? Mer som nupper eller gåsehud...
Ja det finnes i flere varianter, både rødt og ikke rødt, med talg og uten. ;)

Her forsvant det visst på frøkna over natta:p vært veldig mye siden hun var 4 uker. I dag er hun 6 uker og 3 dager og alt utenom ett par flekker er vekk.

Helsesøster nevnte forresten at det av og til kan være varmeutslett også. De ligger jo ofte med fjeset trykt inni oss så det kan jo fort bli ganske klamt og varmt til tider :p

Vært vekk i 2 uker. Og er nå tilbake igjen.

Nå har lillemor også fått utslett i ansiktet og i hodebunnen. Skal smøre med bepanthen for å se om det blir noe bedre da

Back
Topp