Hormonutslett

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
De babyene som har hatt det, hvor lenge varte det? Og hadde babyen mye?

Lillebror har hatt det i en måned nå, og blir bare mer og mer. Både på hodet, ansikt og kropp. Begynner å bli bekymret for at det er melkeallergi og ikke hormonutslett...

Skjønner deg godt, mini her er 8 uker i morgen og det har nettopp forsvunnet...

Jeg begynte å smøre med krem pga han flasset så mye i ansiktet, ble bedre, da, tror huden var blitt ekstra irritert pga så tørr.

Jeg var urolig for allergi, men nå er vi over kneika med mange plager virker det som :-)

Skjønner deg godt, mini her er 8 uker i morgen og det har nettopp forsvunnet...

Jeg begynte å smøre med krem pga han flasset så mye i ansiktet, ble bedre, da, tror huden var blitt ekstra irritert pga så tørr.

Jeg var urolig for allergi, men nå er vi over kneika med mange plager virker det som :-)
Okei, han har hatt det såpass lenge ja. Jeg smører kroppen med krem for han flasser veldig, men ikke i ansiktet. Værst er han i hodebunnen egentlig, men håret er i veien for å smøre. :P

Håper det gir seg her også! Vil virkelig ikke ha et til barn med melkeallergi, selv om sjansen er stor for det når man allerede har en med allergi.

De babyene som har hatt det, hvor lenge varte det? Og hadde babyen mye?

Lillebror har hatt det i en måned nå, og blir bare mer og mer. Både på hodet, ansikt og kropp. Begynner å bli bekymret for at det er melkeallergi og ikke hormonutslett...

Lille her hadde det vel i 2 uker ca. Smørte med Bepanthen, det hjalp :) han hadde det i hodebunnen, ansiktet og litt på øvre del av overkroppen :)

Mini har hatt et par "kviser" her og der, og når han var 4 uker var det på det verste, og nå er det helt borte. Han er 6 uker i dag :)

Frøkna her hadde 3 uker som var veldig ille, men er nesten helt borte nå. Vi smurte litt med bepanthen, men kun på et lite område ved nesa pga tørrhet

Lillemor har litt, men ikke mye. Er 4 uker.
Til dere som er bekymra for allergi, husk at man arver sjangsen for å utvikle allergi, ikke en spesifikk allergi ;)

Mini har hatt et par "kviser" her og der, og når han var 4 uker var det på det verste, og nå er det helt borte. Han er 6 uker i dag :)
Ok, for han er 4 uker nå og nå er det verre enn noen gang. ;)

Lillemor har litt, men ikke mye. Er 4 uker.
Til dere som er bekymra for allergi, husk at man arver sjangsen for å utvikle allergi, ikke en spesifikk allergi ;)
Joda, men når man har allergi i familien er jo dessverre sjansen større for å få flere allergibarn. ;)

Snuppa mi hadde full ansiktet, halsen og hodet. Begynte å komme da vi kom gjem fra sykehuset og er på vei tilbake nå. Hun er grusomt tørr i ansiktet, å spesielt bak og på ørene. Så vi er blitt litt maniske på smøring ;) hun er snart 7 uker.

Har hatt deg i 2 uker nå. Ser ut som det ikke er så mye bedre enda :p før 3mnd vil det forsvinne sa helsesøster :)

Ok, for han er 4 uker nå og nå er det verre enn noen gang. ;)

Lille er 6 uker og har litt utslett i ansiktet som kommer og går. Da han var fire uker var det på det verste. Har også lagt merke til at han har fått litt utslett på hendene de siste dagene...

Her har det kommet og gått litt. Hun hadde litt igjen i helgen i ansiktet men nå er det borte igjen. Vil si det var værst de to første ukene, da hadde hun på hele kroppen. Etter det har det kommet og gått men da bare i ansiktet. Hun er straks 5 uker. :)

Kan noen av dere poste et bilde for å se om hva slags utslett er det vi snakker om. Snuppa mi har helt siden fødselen hatt hvite prikker på nesa, er det noe form for hormonutslett?

Okei, han har hatt det såpass lenge ja. Jeg smører kroppen med krem for han flasser veldig, men ikke i ansiktet. Værst er han i hodebunnen egentlig, men håret er i veien for å smøre. :P

Håper det gir seg her også! Vil virkelig ikke ha et til barn med melkeallergi, selv om sjansen er stor for det når man allerede har en med allergi.
Helsesøster anbefaler å bruke olivenolje til alt mulig siden det er naturlig. Rompa, hodet, ørene, bading osv. Så jeg smører tilbod med hodet jeg, tross hår ;-)

Hadde masse hormon utslett lenge her. Blei bedre av og bade daglig i med babyolje og smøre med bepanthen. Fikk kortison salve hos legen til overkroppen. Fikk svette utslett og blemmer når det var så varmt. Men var bra etter 2 ganger med kortisonsalven. Bepanthen bruker han i ansiktet nå etter det er bra og for han var ganske tørr etter utslette forsvant.

Babyen vår hadde det ca i 3 uker tror jeg :p Hadde utslettet i kinnene, rundt halsen, litt på brystkassa å bittelitt i nakkeområdet.... Jeg vasket han kun med rent vann i de utsatte områdene å det ble mye bedre med en gang :-)

Back
Topp