hormonutslett

lille<3

Blir kjent med forumet
min lille gutt har hatt dette i snart tre måneder.I hele ansiktet tett i tett. To ganger har han nesten vært helt fin nå men de to siste dagene er det blitt skikkelig ille igjen, hele anisktet er dekket fra panna og nedover kinnene, til haka og halsen. Han er 4 mnd om 6 dager. Når kan jeg forvente at det går over? Er det normalt at det kan vare så lenge? Han har begynt å få smake på litt grøt, kan dette evt forverre det? eller kan det være noe jeg spiser?
 
min lille gutt har hatt dette i snart tre måneder.I hele ansiktet tett i tett. To ganger har han nesten vært helt fin nå men de to siste dagene er det blitt skikkelig ille igjen, hele anisktet er dekket fra panna og nedover kinnene, til haka og halsen. Han er 4 mnd om 6 dager. Når kan jeg forvente at det går over? Er det normalt at det kan vare så lenge? Han har begynt å få smake på litt grøt, kan dette evt forverre det? eller kan det være noe jeg spiser?
Hei!
Hormonutslett er mest utbredt de første to månedene. Dersom utslettet nå har blitt forverret, kan utslette ha andre årsaker. Spesielt gjelder dette dersom han er svært tørr og viser tegn på at utslettet klør. Det kan være lurt å ta kontakt med helsestasjonen eller fastlegen for å få en vurdering av tilstanden. Det kan kanskje være snakk om allergi eller intoleranse for matvarer. Dersom du bruker noen from for såpe eller sjampo, vil jeg anbefale å slutte med det, evt. gå over til en mild sjampo uten parfyme. Såpe bør ikke brukes. Det kan være at evt. legen vil anbefale deg å behandle gutten din med en salve eller krem. For å avgjøre det, er det viktig å se utslettet. Lykke til videre med å finne ut av årsak og evt. finne fram til gode tiltak. Hilsen Elin
 
Back
Topp