Hormonutslett og smøring

Mor-til-08-16

Flørter med forumet
Hei! Dattern min har mye hormonut slett og tørr hud. Bør dette smøres? Evt med hva? Har smurt litt med a-krem hittil og det hjelper noe. Hva gjør dere?

Er du sikker på at det er det? Vår jente hadde masse utslett, noen av de begynte å væske etterhvert så vi tok henne med til legevakten og fikk vurdering av lege der, i tillegg bestilte legen der time til oss på barnemottak på sykehuset dagen etter så da var vi der i mange timer og hun ble sjekket av lege der og tatt prøver av.. De mistenker kumelkprotein allergi, men er ikke helt sikre.. Fikk antibiotika mot de som væsker, må smøre med to ulike kremer (Aderma og Krystallfiolett) og i tillegg fikk vi resept på spesialmelk på apoteket som testes ut...

De sa på helsestasjonen at det var hormonutslett. Og det væsker ikke. Men takk for tips! Tror jeg tar henne med til legen for å dobbeltsjekke. God bedring til dattern din! Håper hun blir raskt bedre med utslettet!

Jeg smurte purelan på, bare et tynt lag en gang om dagen. Da ble det raskt bedre før det forsvant helt.

Jeg har en krem som heter uguentum m. Den er fet og funker veldig greit her:) fikk tips om den på HS!

Jeg har en krem som heter uguentum m. Den er fet og funker veldig greit her:) fikk tips om den på HS!

Jeg har brukt en skje med kokosolje i vannet da jeg bader jenta mi, og det fungerer helt utmerket. Hun hadde masse utslett i ansiktet og det er nærmest borte etter jeg begynte med det. Samtidig som det smører alle andre kriker og kroker så hun slipper å bli sår også. ;)

De sa på helsestasjonen at det var hormonutslett. Og det væsker ikke. Men takk for tips! Tror jeg tar henne med til legen for å dobbeltsjekke. God bedring til dattern din! Håper hun blir raskt bedre med utslettet!
Takk! ☺ Hun virker mye bedre allerede med behandling siden mandag, heldigvis! ☺ Du kan følge litt med på utslettene hennes og håpe de gir seg! Vi trodde først det var vanlig hormonutslett og gjorde ingen ting med det, men når det brått ble mye verre og i tillegg begynte å væske av de så sjekket vi det ut..

Back
Topp