Hormontester og spermtest!

Vi tok fertilitetssjekk hos privat fertilitetsklinikk (Klinikk Hausken Oslo). Så valgte vi å gå privat hos dem første forsøk, mens vi sto på venteliste offentlig i Porsgrunn. Da var det gyn på Hausken som henviste meg. Men fastlege kan også henvise tror jeg?

De legger opp en plan etter dine prøvesvar og historikk, jeg personlig var veldig fornøyd der og føler vi fikk veldig god behandling, til tross for at det ikke ble baby av det. Så fikk vi time i Porsgrunn, og der er det litt mer strengt på hva de vil prøve av metoder og støttemedisiner, syns det kan være som å snakke til en vegg innimellom! Sikkert mye byråkrati og veier de MÅ gå, mens privat er det myyye mer frihet! Men så ble jeg jo gravid til slutt i Porsgrunn da , og har to embryo på frys der, så skal hvertfall tilbake 1-2 ganger til. :hilarious: Så jeg skal ikke klage:Heartred
Hvor lang tid tok det med å vente i Porsgrunn? Jeg skal til Porsgrunn hvis det blir henvisning. Åhh så greit, men er usikker om mannen vil godta IVF forsøk. Han ønsker så naturlig som mulig. Men heldigvis han er med på sædtest og han fikk time til torsdag. Uansett føles så godt at hjelpen har startet…

Hvis hormonprøvene var fine hvorfor bruke letrozol og provets for å sette i gang syklus? Skjønte ikke? Hadde du ikke vanlig syklus? Sorry har bare mye spørsmål vil viteee det meste!!
Jeg antar det er min vekt som påvirket syklusen. Fikk bare beskjed om at hormonprøvene var gode, og at jeg hadde mange egg

Hvor lang tid tok det med å vente i Porsgrunn? Jeg skal til Porsgrunn hvis det blir henvisning. Åhh så greit, men er usikker om mannen vil godta IVF forsøk. Han ønsker så naturlig som mulig. Men heldigvis han er med på sædtest og han fikk time til torsdag. Uansett føles så godt at hjelpen har startet…

Oi, det husker jeg ikke engang! Et halvt år omtrent?! Så dere har jo tid til å prøve naturlig en god stund til, og så kan det være at han er med på det når dere endelig får time :joyful: Dere kan jo eventuelt prøve inseminering først også, men det hjelper klinikken dere med å avgjøre!

Jeg antar det er min vekt som påvirket syklusen. Fikk bare beskjed om at hormonprøvene var gode, og at jeg hadde mange egg
Helt greit å bruke medisin enn IVF mer avansert behandling. Sjekk for de som kan ta det men mannen min nekter ivf da han mener vi er unge og vi kan få det til naturlig men jeg er blitt så utålmodig etter å ha prøvd i et år nå!!

Oi, det husker jeg ikke engang! Et halvt år omtrent?! Så dere har jo tid til å prøve naturlig en god stund til, og så kan det være at han er med på det når dere endelig får time :joyful: Dere kan jo eventuelt prøve inseminering først også, men det hjelper klinikken dere med å avgjøre!
Håper medisiner kan hjelpe oss vil uanset prøve hva som helst, men ivf er han ikke med på!!! Han synes vi er unge og skal få dette til. Men blir spennende å vente på resultatene fra alle hormon og sædprøvene!!

Back
Topp