Hormonspiral !

krogenbaby

Elsker forumet
ja, igår var jeg på 6 ukers kontroll hos gyno!

alt i skjønneste orden.

Jeg fikk satt inn hormonspiral (så da vandrer jeg rundt med 1300 kroner oppi høna, og føler meg litt over middels ekslusiv ;P)

Flere som har det?? blødde dere mye i begynnelsen?? :) ellers noe å si om den ?

fikk høre på sykehuset/eller fikk streng beskjed om at hormonspiralen ikke skal settes inn før 12 uker etter fødsel....[>:]

jeg ammer ikke og det hadde visst noe å si...
Og min gyno sa at nå var den mest gunstige tiden etter fødsel å sette den inn..
hmm! regner me ho vet hva ho driver me ;)

eg fekk satt inn i går. her e prinsesså 8 uker på lørdag og eg amme. ingen sa nåke om d t meg. løye me sååååååååå utrolig forskjellige praksis hos dessa legane. blir heilt tussete eg. hmmmmm

hehehe, ja! d er til å bli gal av altså!!! :S
merkelig.. :S

jeg går ikke til lege, men til privat gyno.. kanskje de har litt forskjellig meninger?? vet ikke...

...må bare få si at på sykehuset så slutta jeg og amme, og ba om å få piller for å stoppe produksjon. men fikk beskjed om at siden det var gått mer enn 24 timer så fikk jeg ikke det, og det måtte gå sin gang..

jeg fikk SÅ spreng (hadde gått hele svangerskapet uten et eneste strekkmerke, men DA fikk jeg mange på puppene :(). Ringte legen min når jeg kom hjem, og da fikk jeg piller på dagen! spesielt...............................

ORIGINAL: krogenbaby

jeg går ikke til lege, men til privat gyno.. kanskje de har litt forskjellig meninger?? vet ikke...

...må bare få si at på sykehuset så slutta jeg og amme, og ba om å få piller for å stoppe produksjon. men fikk beskjed om at siden det var gått mer enn 24 timer så fikk jeg ikke det, og det måtte gå sin gang..

jeg fikk SÅ spreng (hadde gått hele svangerskapet uten et eneste strekkmerke, men DA fikk jeg mange på puppene :(). Ringte legen min når jeg kom hjem, og da fikk jeg piller på dagen! spesielt...............................

Alle får jo piller hos han da,men skjønner poenget[:)]
Merkelige greier..

ORIGINAL: Mamsen til 3..

ORIGINAL: krogenbaby

Alle får jo piller hos han da,men skjønner poenget[:)]
Merkelige greier..

hahaha, ja det er sant ;P hehe! men fjernt at jeg fikk beskjed på sykehuset at d ikke FANTES piller for d en gang.. som om de skulle tvinge meg til å amme... !!!

rart altså.. jeg vet om flere som har fått satt inn på 6 ukers kontroll! hehe..
men har pakningsvedlegget.. så jeg får lese hva som står der !

Fikk satt inn igår [:)] Var da 8 uker siden fødsel. spurte legen på telefon om hun satte inn så tidlig da jeg har hørt mye forskjellig her inne, og da sa hun at 8 uker, nei det var lenge nok. Så inne er den, og gjorde ikke noe vondt! Litt mensmurringer mens hun holdt på og litt etterpå, men idag føler jeg meg i fin form.
Blør littegranne, men det advarde hun meg om, ettersom hun måtte bruke en liten tang for å få den riktig på plass og da var det vanlig med litt blod noen dager. begynte å vise meg instrumentene hun hadde brukt, men jeg bare: "nei takk! Trenger ikke å se hva du har brukt for å rote rundt inni meg [8|]"
Men har en alle tiders lege så er ikke noe ubehagelig i det hele tatt å bli undersøkt og klådd på der nede, veldig glad i den snille snille legen min [:D]

ORIGINAL: Chocolate girl

Fikk satt inn igår [:)] Var da 8 uker siden fødsel. spurte legen på telefon om hun satte inn så tidlig da jeg har hørt mye forskjellig her inne, og da sa hun at 8 uker, nei det var lenge nok. Så inne er den, og gjorde ikke noe vondt! Litt mensmurringer mens hun holdt på og litt etterpå, men idag føler jeg meg i fin form.
Blør littegranne, men det advarde hun meg om, ettersom hun måtte bruke en liten tang for å få den riktig på plass og da var det vanlig med litt blod noen dager. begynte å vise meg instrumentene hun hadde brukt, men jeg bare: "nei takk! Trenger ikke å se hva du har brukt for å rote rundt inni meg [8|]"
Men har en alle tiders lege så er ikke noe ubehagelig i det hele tatt å bli undersøkt og klådd på der nede, veldig glad i den snille snille legen min [:D]

SIIIIIGN! ;P

Jeg ville ikke se spiralen heller jeg da.. :P hehe!

Hmm, jaja hun kjente jo på livmora først og sa at den var fin og pitteliten igjen. Får satse på at det går greit, kan vel kanskje være sjeldne enkelttilfeller at den faller ut eller noe slikt tull som gjør at noen gjerne drøyer 3 måneder?

Og nå lurer jeg bare veldig på hvordan det er å ha sex med en sånn plastikkdings der inne lissom [8|] Skal jo ikke merkes, menne jeg vet jo at den er der..

ORIGINAL: Chocolate girl

Hmm, jaja hun kjente jo på livmora først og sa at den var fin og pitteliten igjen. Får satse på at det går greit, kan vel kanskje være sjeldne enkelttilfeller at den faller ut eller noe slikt tull som gjør at noen gjerne drøyer 3 måneder?

Og nå lurer jeg bare veldig på hvordan det er å ha sex med en sånn plastikkdings der inne lissom [8|] Skal jo ikke merkes, menne jeg vet jo at den er der..

Vær litt obs på at din kjære kan kjenne litt av tråden som henger fra spiralen den første gangen etter innsettelse [8D] Fikk høre av hs at mannfolka kan kjenne litt den første gangen, og at etter den gangen vil tråden som henger på spiralen legge seg mer "riktig" til [:D] Så kanskje greit å informere mannen så han ikke får helt panikk [;)]

ORIGINAL: GULLUNGEiVUGGA

Legen min sa at man ikke skulle sette inn før etter 3mnd så livmora var skikkelig på plass[;)]

Jeg fikk samme beskjed - det er for å være helt sikker på at livmora er skikkelig på plass.

Jeg skal ikke ha spiralen da jeg vil vente til jeg er ferdig med å amme [:)] men etter det skal jeg ha.

Back
Topp