hormonspiral

• Trådstarter Trådstarter Nummer1(-:
  • Opprettet Opprettet
N

Nummer1(-:

Guest
er det noen av dere som har satt inn dette (den nye typen som koster ca 1300,-), og er dere evt fornøyd?

Æ har fått hormonspiral, ja. Levonova eller ka det va den heite... Det e ca 3 uke sia æ satt den inn, og æ har blødd litt sida, men har ikkje merka noen andre bivirkninge! Så æ e vel fornøyd, bortsett fra at vi ikkje har hatt sex enda![;)]

jeg har også blødd litt hver dag siden jeg satt den inn, men det går greit. værre er det at to mørke svare tråder er på tur ut...- for å si det sånn[8|]å de stikker og det svir...[:(]så jeg tror jeg må kontakte lege i morgen. for det er vel slik at det er noen tråder som er festet i enden på denne spiralen...,er det ikke? jeg har samme type som deg....

Ja, det e to tråda festa på den, men de skal jo være langt oppe i skjeden, bære såvidt uttafør mormunnen! Best å få legen til å sjekke, ja, høres ut som den e på tur ut...

Vil bare si jeg synes dere er tøffe! Jeg hadde ikke turt å ha no satt inn oppi der.... Synes det virker skummelt.. men jeg er litt pingle, da![:D]

ORIGINAL: lisemor81

Vil bare si jeg synes dere er tøffe! Jeg hadde ikke turt å ha no satt inn oppi der.... Synes det virker skummelt.. men jeg er litt pingle, da![:D]

Hihi, æ ble litt kvalm den første dagen, når æ tenkte på at æ hadde en dings inni mæ![:D] Men det gikk over, nu tenke æ ikkje på det, og det e jo gjevt!

æsj altså!!!!!![:'(]nå har jeg akkurat kommet fra legen, og spiralen måtte taes ut[:@]han viste ikke helt hva årsaken kunne være, men den var altså på vandring ut av seg selv...om han ikke hadde tatt den å, hadde den kommet av seg selv, men antakelig skapt mye trøbbel på veien. men for å ikke skremme noen, så var det veldig sjelden dette skjedde, så jeg skal sette inn en ny om ca 1 mnd[:)]

uæææææ![&:] Nei, da hopper jeg heller av i svingen og satser på det går bra... hehe

ORIGINAL: Nummer1(-:

æsj altså!!!!!![:'(]nå har jeg akkurat kommet fra legen, og spiralen måtte taes ut[:@]han viste ikke helt hva årsaken kunne være, men den var altså på vandring ut av seg selv...om han ikke hadde tatt den å, hadde den kommet av seg selv, men antakelig skapt mye trøbbel på veien. men for å ikke skremme noen, så var det veldig sjelden dette skjedde, så jeg skal sette inn en ny om ca 1 mnd[:)]

Men må du betale for ny, eller får du det?

legen min sendte et brev til leverandøren der han mente jeg burde får en ny pga at det ikke var noe feil med innsettingen-...eller meg[;)] hvis de ikke går med på det, må jeg bare kjøpe en ny, så dyrere prevensjon enn 1300,- på 12 dager har jeg vel adri hatt[8|][;)]

Ikke for å være gledesdreper men vennina mi ble gravid med hormonspiral heheh.... og den kostet sånn ca. 1300kr. Stakkar hadde født en i des.2002, en i des.2003 og den siste kom i april 2005 hihi med spiral i handa...

nei, det var ikke vondt å sette inn (eller ta ut).... det du kjenner er moderate menssmerter akkurat når den er satt inn. Noe som er kjempelurt er å ta 2-3 paracet en 1/2 time før man skal inn å sette den i -  da kjenner du nesten ingen ting[:)] å ikke bli skeptisk for at de gikk som det gikk med meg!!!!-det er svææææært sjelden at det hender[:)]

jeg har helt klart ville satt inn det: sikreste beskyttelse[8D], ingen mens[:D] og lite bivirkninger[8|]

dere er modige dere som setter inn spiral!!! går på p-piller jeg...men en kan jo bli gravid bare av å se på ei seng med en mann oppi nå til dags....ingen prevensjon som er 100 prosent sikker...jo forressten --avholds...hehe...neitakk til det [:D][:D][:D][:D][:D][:D]

syns også det høres litt "skummelt" ut med spiral, vet ikke helt hvorfor...kanskje fordi man ikke bare kan slutte akkurat når man vil og at den er inni deg...hmm...har fortsatt ikke bestemt oss for hva slags prevansjon vi skal gå for, kondom fungere ikke i lengen ihvertfall-det er helt sikkert![;)][8|]

Back
Topp