Hormonspiral

Jeg kan ikke få flere barn, de finner stadig noe på celleprøver osv så jeg skjønner heller ikke det her
Håper det ordner seg for deg, er livmor mer trøbbel enn hygge så ser jeg ingen grunn til å beholde den. Jeg har økt livskvalitet og eneste plagen jeg har er at jeg ikke får tømt blæra skikkelig. Men jeg har ikke sjekket det opp!
 
Hadde Mirena i underkant av et år. Fikk symptomer tilsvarende diabetes og diabetes insipidus
 
Håper det ordner seg for deg, er livmor mer trøbbel enn hygge så ser jeg ingen grunn til å beholde den. Jeg har økt livskvalitet og eneste plagen jeg har er at jeg ikke får tømt blæra skikkelig. Men jeg har ikke sjekket det opp!
Nei jeh har ingen grunn til å beholde den, ene legen på gyn sa ja til å fjerne men overlegen sa nei..
 
Eg har ikkje noko plager med livmor men redd for å bli gravid, ville dei fjerna den under underlivsoperasjon i mars men det var to ulike inngrep. Vil ha den ut pga svangerskap og føddelsangst.
 
Nei jeh har ingen grunn til å beholde den, ene legen på gyn sa ja til å fjerne men overlegen sa nei..
Så trist, de har holdt på sånn med en i familien min også. Personen er nå snart 70 og sliter fortsatt med livmora, de fjerner den ikke nå heller. Nå er hun for gammel vist.
 
Eg har ikkje noko plager med livmor men redd for å bli gravid, ville dei fjerna den under underlivsoperasjon i mars men det var to ulike inngrep. Vil ha den ut pga svangerskap og føddelsangst.
Men du kan sterilisere deg om ikke livmor er trøbbel, kunne de ikke det?
 
Så trist, de har holdt på sånn med en i familien min også. Personen er nå snart 70 og sliter fortsatt med livmora, de fjerner den ikke nå heller. Nå er hun for gammel vist.
Jeg har slitt i mange år med alt nedi der, celleprøve hvert år for de finner jo stadig noe liksom, litt oppgitt over at de ikke bare kan fjerne .
 
Dere som har det, hvilken har dere?
Har dere opplevd noen plager med den?
Jeg sitter akkurat nå hos gynekologen for å ta ut Mirena spiral! Har fått for mange bivirkninger av den til at jeg vil ha den lengre. Null sexlyst, 7 kg pluss, og en tilstand hvor jeg er nær depresjon. Så denne må ut!! Kan ikke ha det slik!
 
Kyleena. Første 3 mnd blødde jeg hver dag, litt kviser en gang i mnd og nå har jeg ingen blødninger. Kan kjenne litt kramper i livmoren til tider, men merker ikke noe ellers. Jeg er veldig fornøyd. Kommer til å fortsette med denne til eggene mine er råttne :hilarious:
 
Jeg har slitt i mange år med alt nedi der, celleprøve hvert år for de finner jo stadig noe liksom, litt oppgitt over at de ikke bare kan fjerne .
Kanskje du kan henvises til et annet sykehus virker ikke som de tar kvinnehelse på alvor:(
Hører du til i vest? Jeg har hørt at de er ekstremt restriktive med alt sånt!
 
Poenget er at eg stola ikkje på noko som helst prevensjon, pga redsel for svangerskap og fødsel.
Tas det riktig så er det ganske så mye som skal til for å bli gravid. Ja det finnes spiral barn, mer på kobber enn hormonspiral. Håper du finner ut av det :)
 
Tas det riktig så er det ganske så mye som skal til for å bli gravid. Ja det finnes spiral barn, mer på kobber enn hormonspiral. Håper du finner ut av det :)

Eg unngår forhold pga dette blant anna. Eg kan ikkje bruke spiral, kun pillen. Den tar eg fast.
 
Back
Topp