Hormonspiral

Marens_lille_ugle

Betatt av forumet
Er det ikke sånn at man skal miste/få redusert mensen med hormonspiral, ikke ha den HELE TIDEN? Jeg blir gal. Det er 5 uker siden jeg fikk den innsatt, og har hatt mensen de siste 4...

Noe så irriterende! Flere?

Tar gjerne noen måneder før den stabiliserer seg, da slutter du kanskje helt å blø!

• Liker
Reactions: Hka
Er det ikke sånn at man skal miste/få redusert mensen med hormonspiral, ikke ha den HELE TIDEN? Jeg blir gal. Det er 5 uker siden jeg fikk den innsatt, og har hatt mensen de siste 4...

Åjaaada. Fikk satt inn for 7 uker siden og blør fortsatt litt. Er ikke lenge siden jeg gikk fra tampong til truseinnlegg. Er ikke så mye nå da, men veldig frustrerende! Har en venninne som studerer medisin og hun sa det kunne ta 3mnd før det "stabiliserte" seg. Så enten kan man jo miste den helt, noe jeg håper på :p, eller så kommer den vel mer regelmessig.

Åjaaada. Fikk satt inn for 7 uker siden og blør fortsatt litt. Er ikke lenge siden jeg gikk fra tampong til truseinnlegg. Er ikke så mye nå da, men veldig frustrerende! Har en venninne som studerer medisin og hun sa det kunne ta 3mnd før det "stabiliserte" seg. Så enten kan man jo miste den helt, noe jeg håper på :p, eller så kommer den vel mer regelmessig.

Ja jeg blødde hver dag i 3 mnd. Etter det hadde jeg vanlig mens en gang i mnd. Hadde håpet å slippe. Tok den ut etter 3 år, fikk mindre blødning med pille.

Jeg hadde hormonspiral sist gang :p småblødde i 1 1/2 år, måtte omtrent gå med bind hele tiden, for visste aldri når det kom.. haha :p etter 1 1/2 år var jeg lei å tok den ut :)!

Jeg småblødde 1 år. De 4 neste årene var helt uten blødning og mensen...

Jeg har vanlig spiral å her er all mens borte ;) var litt små blødninger den første uka men det var det.
Men tror hun jeg var hos sa at på hormonspiral mister hu ikke mens, men d gjør du på vanlig spiral :)

Jeg har vanlig spiral å her er all mens borte ;) var litt små blødninger den første uka men det var det.
Men tror hun jeg var hos sa at på hormonspiral mister hu ikke mens, men d gjør du på vanlig spiral :)

Jo på hormonspiral er det svært vanlig å miste mens, mens på kobber blør man gjerne mer☺️

Leste dere "boka" som fulgte med spiralen deres når dere fikk den satt inn? Jeg var i vei i går og fikk satt inn min første hormonspiral. Har fått basic info fra gyn men resten måtte leses i pakningsvedlegget til spiralen som gyn førte på dato for innsetting etc.

Kjente det gikk veldig kaldt nedover ryggen min her når jeg leste en del av postene nedover her.... de stemte liksom ikke helt med hvordan min "spiral" beskrives av gyn og i pakningsvedlegget...

Tar gjerne noen måneder før den stabiliserer seg, da slutter du kanskje helt å blø!

Jupp sånn har det våre her vær gang.
Blødde i et i minst 6 mnd (noen ganger bare litt da, men alltid blod. Også mistet jeg mens etterpå når kroppen stabiliserte seg :) Utrolig dritt når det står på,men verdt og slippe dritten resten :p

Back
Topp