Hormonspiral

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Dere som har det...
Var det ubehagelig å sette den inn? Er det greit å ha andre planer den dagen, eller best å reise hjem etterpå? :p Jeg fullammer, så har tørre slimhinner. Kjenner jeg gruer meg litt til hele greia. Og ikke minst er jeg bekymret for huden. Men tenker å gi det en sjanse i alle fall. Hentet på apoteket i dag. ;)

Dere som har det...
Var det ubehagelig å sette den inn? Er det greit å ha andre planer den dagen, eller best å reise hjem etterpå? :p Jeg fullammer, så har tørre slimhinner. Kjenner jeg gruer meg litt til hele greia. Og ikke minst er jeg bekymret for huden. Men tenker å gi det en sjanse i alle fall. Hentet på apoteket i dag. ;)
Ja! Men jeg misliker sterkt sånne undersøkelser nedi der da. Det går fint å legge andre planer da:)

Tok to ibux og to paracet før innsettelse (fikk beskjed av legen om å gjøre det), men det var absolutt ikke vondt og kjente ingenting etterpå. Synes det verste med hele opplegget var når speculumen ble satt inn. :P

Var ikke vondt, bare litt ubehagelig etterpå. Kjenner bare at noen har vært der oppi og fikla.
Ikke noe problem med planer etterpå. Kan blø litt eneste, men du får jo et bind etterpå.

Absolutt ikke vondt :) jeg hadde mensen da den ble satt inn, det var visst en fordel :)hadde mensmurring et par dager etterpå..

Satt den inn på 6 ukers kontrollen med første barnet. Gjorde ikke vondt, men litt ubehagelig. Du merket at det ble fiklet oppi der :p

Ville gått til noen som visste hva de gjør!

Første gangen jeg skulle få, så sa legen at han kunne gjøre det.... Det kunne han altså ikke, han fikk ikke "åpnet" det bra nok og slet en stund og måtte hente noen andre og de fikk heller ikke til. Lå hele tiden med den store greia oppi og var kjempe vondt!
Han ga seg og sendte henvisning til gynekologen og der var det absolutt null stress, gjort på et sekund og minimalt ubehag! Tok smertestillende på forhånd begge gangene. Merket det litt som murringer etterpå men ikke altfor ille :-)

Takk for svar alle sammen! :)
Skal til gynekolog å sette den inn. Tar UL og celleprøve samtidig. :)

Jeg hadde ikke greid planer rett etterpå men hadde planer på kvelden! Jeg fikk kraftige mens lignende smerter og syns de nesten var like vonde som etterriene jeg hadde :p
Det verste var sonderingen, der de måler lengden på livmorhalsen, men har snakket med noen der legen ikke gjorde det og bare satt inn spiralen!

Henger meg på, er dere fornøyde med hormonspiral?

Fikk anbefalt å ta en ibux og en paracet en time før undersøkelsen/innsett. Kjente ingenting.. Var dritnervøs, for å si det mildt. Men det gikk veldig bra :)

Glad jeg tok paracet først ;-)

Var ubehagelig, og det murret godt et par dager. Jeg dro hjem og la meg ;-)

Men jeg blir fysisk uvel av blod og gørr, og oppdaget at speculumet var blodig da han tok det ut, så ble uvel pga det og :-P
Holdt på å svime av :-P

Glad jeg tok paracet først ;-)

Var ubehagelig, og det murret godt et par dager. Jeg dro hjem og la meg ;-)

Men jeg blir fysisk uvel av blod og gørr, og oppdaget at speculumet var blodig da han tok det ut, så ble uvel pga det og :-P
Holdt på å svime av :-P
Jeg syns det. Men livmorhalsen min er kranglete, den vridde seg unna. Mitt tips er å bare slappe helt av :)
Jeg blir svimmel bare av å lese dette :P

Back
Topp