Hormonspiral

Ja. Fikk en tullete syklus av hormonspiral.
Pluss mange bivirkninger og plager.
Da den ramlet delvis ut og satte seg fast i livmorhalsen etter 2 år, fikk jeg beskjed av lege om at jeg ikke burde få den på nytt da kroppen støtte ut den jeg hadde, og etter så lang tid.
Nå har jeg p-stav, samme hormonene i, men ingen mens eller plager. Ikke hatt mens på over 3 år siden jeg fikk den satt inn.

Jeg har ikke mistet mensen.

Hadde mye uregelmessige blødninger det første halve året, og i starten blødde jeg fem uker i strekk :-P

Men etter et halvt år begynte det å stabilisere seg, men jeg har en liten blødning en gang i mnd.

Men jeg hadde så kraftige og langvarige blødninger fra før, at gyn sa at det ikke var sikkert at jeg ville miste mensen helt heller. Det ville iallefall ta lengre tid enn for de med normale blødninger.

Jeg er fornøyd med at jeg blør mye mindre og kortere og smertene er borte ;-)

Mistet ikke da jeg hadde det.

Jepp. Men har MYE mindre blødning da. Trenger så vidt truseinnlegg. Har hatt den i rett over 1 år nå.

Jeg blødde nesten konstant hele første året, fikk etterhvert en 3-mnds østrogenkur av legen og da ble det som før jeg fikk satt inn spiralen.

Har bare hatt den i snart 3 mnd, men mensen er her. Verre enn før desverre. Spotter omtrent annahver dag, får mensenmurringtak for hver dråpe blod som kommer. Når den fulle mensen kommer, ligger jeg så mye jeg kan vannrett for det gjør så intenst vondt. Blødd i flere uker i strekk.. håper det bedrer seg snart, ellers dropper jeg den :/ men trenger prevansjon til vi kan starte prøving i 2017

Har bare hatt den i snart 3 mnd, men mensen er her. Verre enn før desverre. Spotter omtrent annahver dag, får mensenmurringtak for hver dråpe blod som kommer. Når den fulle mensen kommer, ligger jeg så mye jeg kan vannrett for det gjør så intenst vondt. Blødd i flere uker i strekk.. håper det bedrer seg snart, ellers dropper jeg den :/ men trenger prevansjon til vi kan starte prøving i 2017
Fikk beskjed det kunne ta opptil 6 mnd før det stabiliserer seg. På ei venninne tok det 8 mnd faktisk. Hu var på nippet til å få den fjerna. Men etter de første 8 mnd, stabiliserte den seg plutselig.

Første gangen forsvant den helt etter 3mnd og var borte i nesten 5.5 år :D . Endte dog med en liten infeksjon siden jeg gikk litt litt over tida med å få bytta den. Da jeg fikk spiral sist gang så ville ikke kroppen min beholde den og begynte å spotte og lage trøbbel med en gang :angry4, så endte med en kraftig infeksjon og null spiral etter det. Har nå sterilisert meg, siden vi ikke skal ha flere barn :)

Fikk beskjed det kunne ta opptil 6 mnd før det stabiliserer seg. På ei venninne tok det 8 mnd faktisk. Hu var på nippet til å få den fjerna. Men etter de første 8 mnd, stabiliserte den seg plutselig.
Ja. De sa jeg kunne smøblø i opptil 6 mnd. Men fossblø i ukesvis var jeg ikke heeelt forberedt på. Særs ikke siden jeg blødde omtrent 12 uker i strekk etter fødselen 6 mnd siden :p

Ble verre enn før, hyppigere og mer uregelmessig blødning. Tok den riktignok ut etter en 8 mnds tid, for da var jeg lei av å ikke ha kontroll og i tillegg så ble jeg veldig hormonell av den.

Back
Topp