Hormonspiral

marrin

Elsker forumet
Dere som har reagert på hormonspiral, reagerte dere på p-piller også? Lurer på å sette inn en, men er redd bivirkningene! Har dog aldri reagert på hormonpreparater før, men liker ikke helt tanken. Fortell meg deres erfaringer good and bad ? :)

Svarer litt motsatt jeg, reagerte og småblødde med p-piller, minipiller, p-plaster og nuvaring, men ikke med hormonspiral. Der var syklusen min helt normal, det er den prevensjonen jeg har reagert minst på. Dog satt inn feil (korte tråder), som gav smerter og blødninger ved samleie, så har litt skrekken siden det var 1 mnd ventetid på å få den fjernet (måtte på sykehus fordi de ikke fikk tak i den). Helt egentlig skal det være uhyre enkelt og kjapt å få den fjernet hvis det blir problemer. For meg er den enda den eneste hormonprevensjonen som kan være aktuell.

Tusen takk for at du deler. Noen flere? Hva med bivirkninger som vektøkning, humørsvinginger, uren hud ol? Er det noe å tenke på?

Av p piller la jeg på meg 20 kg og jeg fikk blodpropp.

Hormonspiralen reagerer jeg ikke på annet enn at mensen er borte. Ellers er vekta stabil.

Merka ikkje noke til hormonspiralen min. Kanskje litt meir hormonell, men ellers ingenting. FORNØGD!

Back
Topp