hormonspiral

elispk

Elsker forumet
noen som har noen erfaring med hormonspiral? vuderer å sette inn..

Jeg har. Satt inn for to uker siden og det er tredje gang jeg setter inn. Storveis for meg! [:D]
Bare positive erfaringer!

Noen sa her at den kun virker "lokalt". Blir man ikke påvirket av de hormonene da? Vil ikke forstyrre kroppen min med mer hormoner, så jeg har vurdert vanlig spiral. Men hormonspiral er også under vurdering.

Hva er de største forskjellene på hormonspiral og vanlig spiral? Noen som vet? 

Jeg tåler ingen p- piller, men hormonspiralen tåler jeg fint. Det er mye mindre hormoner som slippes ut av gangen.
Forskjellen er at det ikke er hormoner i kobberspiral og at man ofte blør mer. Med hormonspialen minsker ofte blødningene og noen mister mensen helt. Det gjør jeg og det er så digg!!!
Begge spiralene kan sitte inne i 5 år [:)]

Vurderer også å fa satt inn hormonspiral...men lurer på om den funker for menssmertene mine da...som er VIRKELI vonde[&:]

jeg mener på at legen min sa at ulempen med hormonspiral var at mange fikk sterkere og mere plager med menssmerter..

Noen sa her at den kun virker "lokalt". Blir man ikke påvirket av de hormonene da? Vil ikke forstyrre kroppen min med mer hormoner, så jeg har vurdert vanlig spiral. Men hormonspiral er også under vurdering.

Hva er de største forskjellene på hormonspiral og vanlig spiral? Noen som vet?

hormonspiralen virka ikke bare lokalt på meg hvertfall...satte inn d etter jeg fikk førstemann, kroppen min tålte den ikke å jeg fikk eksem...[:@] satte inn vanlig spiral, og den har hvertfall ikke jeg hatt nå problemer med, ikke mer blødning og menssmerter heller! den anbefales! blir nok at jeg setter inn den igjen.... etterhvert....[;)] ingen hastverk enda...[;)]

Back
Topp