Hormonspiral

Dentredje

Elsker forumet
Hvor lenge må man vente etter fødselen før man kan sette inn hormonspiral? Er det noe man kan få satt inn med en gang? Man kan bruke hormonspiral når man ammer ikke sant? Eller må man bruke vanlig spiral? Mange spørsmål dette, håper noen vet[:)] Har ingen planer om å bli gravid igjen på en stund[8D]

det lurer jeg også på :) tenkte litt på det selv..

Tror man kan bruke hormonspiral mens man ammer ja, mener å huske at legen la frem dette som et alternativ for meg sist jeg hadde født. Selv skal jeg sette inn kobberspiral denne gangen siden jeg tidligere har slitt med kraftig mens og kraftige mens-smerter, noe hormonspiralen kan forverre..... Jeg får den satt inn på 6 ukers kontrollen etter fødselen, tror det er det som er vanlig[:)]

Jeg fikk satt inn kobberspiral hos legen på min 6 ukers kontroll etter fødsel..man skal jo helst ikke ha sex før de 6 ukene er over, så da følte jeg meg helt sikker[;)]

Har hørt det er vanlig å få det satt inn på 6 ukers kontrollen.[:)]

Jeg satte inn hormonspiral sist gang. Dog 10 uker etter da. Kan fint amme, jeg holdt på frem til gutten var 15 mnd[:)]. Veldig fornøyd med valget og kommer til å gjøre det igjen. Lite med blødninger også og det var en fordel når jeg valgte. Hørte kobberspiral ofte kunne gi krafigere mens enn vanlig, og det trenger jeg ikke!![:'(]

hellu =)

eg har nett snakket om detta te min doktor. eg fekk beskjed om 12 veker etter fødselen. og kan bruker den når ein ammer.
eg skal oxo sette inn, orker å å gå gravid på ei laaaaaaang stund.

må ha resept på den. trur den koster nesten tusen kroner, men er mykje betre enn p-pillen..

Ok, takk for svar folkens[;)] Da spørs det om det blir hormonspiral på meg...[:)]

Jeg hadde kobberspiral sist, og fikk da satt den inn etter 12 uker. Min lege ville ikke sette den inn før, for da var det en sjangse for at den kunne falle ut[8D]

Satte det inn sist, etter 8 uker tror jeg. Da ammet jeg.
Kostet 1300 kr, hvis jeg ikke husker felt feil. For meg var det ingen suksess, masse småblødninger og cyster[:(]
Drit kjedelig, for i utgangspunktet er den jo genial[&o]

ORIGINAL: **spire_nr2**

Tror man kan bruke hormonspiral mens man ammer ja, mener å huske at legen la frem dette som et alternativ for meg sist jeg hadde født. Selv skal jeg sette inn kobberspiral denne gangen siden jeg tidligere har slitt med kraftig mens og kraftige mens-smerter, noe hormonspiralen kan forverre..... Jeg får den satt inn på 6 ukers kontrollen etter fødselen, tror det er det som er vanlig[:)]

fikk beskjed om at det skulle være motsatt og i mitt tilfelle slet jeg med det samme som deg og det hjalp skikkelig.. men er kanskje forskjellig fra person til person[8|]
jeg skal sette inn hormonspiral denna gangen å var utrolig fornøyd med den og sist kunne jeg sette den inn på 6ukers kontrollen hvis jeg hadde slutta å blød.[;)]

Back
Topp