Hormonspiral? Erfaringer?

Mammacile

Mammacile
Nå er jeg så lei av alle kvisene, den evige hodepinen og det kjipe humøret jeg har hatt de siste ukene siden jeg begynte på Cerazette minipillen!! Irriterer meg over alt mannen gjør(og ikke gjør:p) og hud og hår ser ikke ut... Gleder meg til jeg kan begynne på Yasmin p-piller igjen, men så lenge jeg ammer må jeg finne et alternativ.. Noen her som vil dele erfaringer med hormonspiral?:joyful:
 
Det er jo hormoner i hormonspiralen og. Hva med Kobberspiral?
Jeg tok det forrige uke og er veldig fornøyd så langt men får se hvordan blødninger og sånt blir:)
 
Nå er jeg så lei av alle kvisene, den evige hodepinen og det kjipe humøret jeg har hatt de siste ukene siden jeg begynte på Cerazette minipillen!! Irriterer meg over alt mannen gjør(og ikke gjør:p) og hud og hår ser ikke ut... Gleder meg til jeg kan begynne på Yasmin p-piller igjen, men så lenge jeg ammer må jeg finne et alternativ.. Noen her som vil dele erfaringer med hormonspiral?:joyful:
Yasmin ble jeg deprimert av! Merker ikke noe på cerazette. Så det er visst veldig forskjellig.
Sikker på at det ikke er pms? Jeg fikk mens 1 uke etter pillestart.
 
Nå er jeg så lei av alle kvisene, den evige hodepinen og det kjipe humøret jeg har hatt de siste ukene siden jeg begynte på Cerazette minipillen!! Irriterer meg over alt mannen gjør(og ikke gjør:p) og hud og hår ser ikke ut... Gleder meg til jeg kan begynne på Yasmin p-piller igjen, men så lenge jeg ammer må jeg finne et alternativ.. Noen her som vil dele erfaringer med hormonspiral?:joyful:
Jeg har hatt hormonspiral.. Det er genialt! Hvis man tåler de hormonene... Noe jeg dessverre ikke gjør.. Minimalt med blødning og ingen menssmerter, men humøret var ikke til å leve med, dessverre. Så det ble kobberspiral på meg til slutt. Skal sette inn ny denne uka.
 
Last edited:
Jeg tåler ikke cerazette.. Kan derfor ikke få hormonspiral.. MEN.. Det er vist kommet en ny hormonspiral på markedet.. Skal forhøre meg om den neste gang jeg skal til gyn :) tar ikke sånt med fastlegen :p
 
Skal sette inn hormonspiral. Første gang så ingen erfaring. Ble helt gal av cerazette. Legen mente at hormonspiral da var bedre siden det er mindre hormoner i en spiral siden den virker lokalt.
 
Skal sette inn hormonspiral. Første gang så ingen erfaring. Ble helt gal av cerazette. Legen mente at hormonspiral da var bedre siden det er mindre hormoner i en spiral siden den virker lokalt.
Det jeg håper på! Men om det blir som med cerazette så er det ikke lenge spiralen får være i...:nailbiting:
 
Jeg har hatt hormonspiral.. Det er genialt! Hvis man tåler de hormonene... Noe jeg dessverre ikke gjør.. Minimalt med blødning og ingen menssmerter, men humøret var ikke til å leve med, dessverre. Så det ble kobberspiral på meg til slutt. Skal sette inn ny denne uka.
Uæh så redd for at det skal bli likt med de hormonene i forhold til kviser og humør..:nailbiting: Hvordan liker du kobberspiral? Dersom du fullammer og ikke har fått tilbake mensen - vil den komme når en begynner med kobberspiral tror du? Hadde jo vært greit og slippe den lengst mulig:rolleyes:
 
Det er jo hormoner i hormonspiralen og. Hva med Kobberspiral?
Jeg tok det forrige uke og er veldig fornøyd så langt men får se hvordan blødninger og sånt blir:)
Nei kanskje jeg må vurdere det:) Frister lite med kraftige blødninger da..vant til og hoppe over et par mnd med p-pillen:joyful: Vet du om en får tilbake mensen med kobberspiral selv om en fullammer (og ikke har fått den tilbake enda..)? Fikk du satt inn hos lege eller gyn?
 
Nei kanskje jeg må vurdere det:) Frister lite med kraftige blødninger da..vant til og hoppe over et par mnd med p-pillen:joyful: Vet du om en får tilbake mensen med kobberspiral selv om en fullammer (og ikke har fått den tilbake enda..)? Fikk du satt inn hos lege eller gyn?
Jeg fikk henvisning av legen til å dra til gynekolog etter at legen prøvde men ikke fikk til å sette den inn. Gynekologen Hadde mye mer erfaring, sjekket med ultralyd om alt var bra før og etter innsetting. Han sa bare at mensen kommer når den kommer. Og jg fullammer..
 
Jeg har hormonspiral og er veldig fornøyd.lite blødninger.kobberspiral har jeg og hatt.helt forferdelig for min del pga kraftige blødninger.
 
Uæh så redd for at det skal bli likt med de hormonene i forhold til kviser og humør..:nailbiting: Hvordan liker du kobberspiral? Dersom du fullammer og ikke har fått tilbake mensen - vil den komme når en begynner med kobberspiral tror du? Hadde jo vært greit og slippe den lengst mulig:rolleyes:
Nei kanskje jeg må vurdere det:) Frister lite med kraftige blødninger da..vant til og hoppe over et par mnd med p-pillen:joyful: Vet du om en får tilbake mensen med kobberspiral selv om en fullammer (og ikke har fått den tilbake enda..)? Fikk du satt inn hos lege eller gyn?

Mensen kommer når den kommer uavhengig av både amming og hvilken prevensjon man har ;)

Min gyn mener kobberspiral er avleggs.. Og den gir MYE blødninger! Har prøvd den en runde men måtte fjerne den. Selv med tampong og nattbind måtte jeg opp på natta å skifte.. Og da blødde jeg ikke mye før jeg fikk satt den inn..
 
Jeg hadde kobberspiral sist og blødde mye når jeg hadde mensen og hadde kraftige menssmerter, så denne gangen ville jeg ha hormon. Fikk satt den inn på 6 ukerskontrollen hos gynekolog og fikk mensen en uke etterpå:-/ nå har jeg blødd(veldig lite) i en måneds tid, men har hørt at det kan ta en stund før det stabiliserer seg(sikkert pga hormonene) så jeg lever i håpet om at mensen blir helt borte etterhvert. Jeg fullammer forresten:)
 
Uæh så redd for at det skal bli likt med de hormonene i forhold til kviser og humør..:nailbiting: Hvordan liker du kobberspiral? Dersom du fullammer og ikke har fått tilbake mensen - vil den komme når en begynner med kobberspiral tror du? Hadde jo vært greit og slippe den lengst mulig:rolleyes:
Jeg liker kobberspiralen godt. Jeg blør ganske lite i utgangspunktet og jeg er ikke plaget med mye blødninger og menssmerter med kobberspiralen. Kan få en dag med kraftige blødninger og smerter, men heller det enn å gå rundt å være totalt utilregnelig :p Ammer ikke lenger, så mensen er tilbake.
Skal til gyn. å få satt inn spiralen i morgen.. Jeg fikk beskjed i brevet som kom fra gyn. at spiralen måtte settes inn under mensen, eller like etterpå.. Så jeg måtte flytte timen for å få det til å klaffe.
Har fått satt inn spiral til legen før, og da har det aldri blitt gjort under mensen.. :confused:
 
Back
Topp