Hormonspiral eller kobberspiral

Paprikka

Forelsket i forumet
Vet dere hva som er fordeler og ulemper med disse?

Man får vel ofte kraftigere og lengre mensblødning med kobberspiral.. ulempen med hormonspiralen er vel rett og slett hormona[:)]

ORIGINAL: Paprikka

Vet dere hva som er fordeler og ulemper med disse?

Jeg har hatt kobberspiral! Veldig fornøyd.. Vanlige blødninger med vanlig lengde..
Men jeg har aldri vært en sånn "3-dagers" da [:D]

Hiver inn et "spiralspm" her jeg også, siden jeg kun har brukt p-pille før...

Får man helt regelmessig mens? ..og finnes det noen mulighet for å utsette den, sånn om man skal til syden liksom?

ORIGINAL: Anine83

Man får vel ofte kraftigere og lengre mensblødning med kobberspiral.. ulempen med hormonspiralen er vel rett og slett hormona[:)]

hormonspiralen har MYE mindre hormoner enn vanlige p.piller å den varer i 5 år.
Ville valgt den - eller skal velge den;D
den kan håppe over menstrasjoner også, p.g.a at den ikke gir eggløsning.
Noe som mange ser på som en fordel. for man trenger ikke ha menstrasjon for rens av kroppen som mange tror. snakka faktisk med jm om dette i går.
KObberspiral gjør blødningene mange ganger verre. Å blør du mer enn 4-5 dager å plages med menstrasjonen er den virkelig IKKe å anbefale fikk jeg beskjed om.

Har hatt hormon spiral, slapp unna mensen!!!!!

Kobber spiralen er jo helt uten hormoner for den som vil slippe sånt...

ORIGINAL: only_me83

Hiver inn et "spiralspm" her jeg også, siden jeg kun har brukt p-pille før...

Får man helt regelmessig mens? ..og finnes det noen mulighet for å utsette den, sånn om man skal til syden liksom?

jeg hadde det med kobberspiralen iallefall [:)] Kan utsette mensen ved tabl, det har jeg også prøvd og det funker fint [;)]

jeg hadde regelmessig menstruasjon med hormonspiral, men veldig sparsom blødning og ingen vondter[:)]

Synes den var vond å sette inn, men hadde ikke født og det skal gjøre det mindre ubehagelig.

Men er det sånn at spiralen MÅ stå inni en i x antall år liksom?
Ser det stod oppi her at en type varer i 5 år..og jeg skal helt klart ha flere barn før det har gått 5 år liksom...blir da spiral feil for meg eller?

...skal prate med legen min om dette også altså, men kjekt å ha litt info på forhånd og ha tatt litt stilling til ting. Liker ikke p-piller, er så dårlig til å huske de rett og slett, hehe...

ORIGINAL: only_me83

Men er det sånn at spiralen MÅ stå inni en i x antall år liksom?
Ser det stod oppi her at en type varer i 5 år..og jeg skal helt klart ha flere barn før det har gått 5 år liksom...blir da spiral feil for meg eller?

...skal prate med legen min om dette også altså, men kjekt å ha litt info på forhånd og ha tatt litt stilling til ting. Liker ikke p-piller, er så dårlig til å huske de rett og slett, hehe...

Jeg tåler ikke hormon, derfor hadde jeg kobber.. Men liker heller ikke å putte i meg hormon! Ble dessuten gravid etter en runde ([8D]) to uker etter at jeg tok ut spiralen.. hadde ikke mensen i mellom! Så det er jo positivt med kobber da..

Men jeg satt min inn august i forfjor, og tok den ut i mai i fjor.. så du kan ta den ut akkurat når du vil [:D]

Back
Topp