Hormoner

Fiona.

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Når jeg fikk beskjed om at vi måtte ha prøverør ble jeg litt skeptisk på å sette sprøyter og tilføre hormoner, men jeg har ingen merkninger på noe som helst. Jeg trodde det ville bli som med mensen med kviser og kanskje litt irritabel og kort lunte.

Er det noen som har merket noe på kroppen at en har et forsøk.
Det er helt sikker forskjell på sprøyte typer.

Eg har gått på puregon heile vegen. Får litt hetetokter av den innimellom og blir lett hissig. Og fekk no på siste forsøket store kviser på ryggen som var skikkelig vonde. Men har kunna gått på jobb medan eg har gått på puregonen. Her har eg reagert aller mest på desse vaginalhormonane etter innsett. Vert ekstremt trøtt, svimmel og gåen av dei. Cyklogesten slo meg heilt ut. Då låg eg stort sett i senga eller sofaen strekk ut over ei veke, progestanen var hakket bedre og crinonen den eg har fungert best på. Men er nok veldig forskjellig dette frå person til person korleis ein reagerar. Gid hadde alle berre kunna sleppa lett unda alle desse bivirkningane!  

Sprayen har slått meg helt ut. Men på kort regime nå gikk det kjempe bra[:D]
Men cyklogesten reagerer jeg på. Blir kvalm og uvell av den. Dag 4 idag, å har vært helt utslått. Så nå må jeg bruke helgen på å lade opp igjen[;)]

Jeg har brukt puregon og menopur, har ikke reagert på noen av disse.
Men jeg har reagert kraftig på sprayen og til dels på lutealfasestøtten, brukt crinone (ferskforsøk) og progestan (frys).
På sprayen ble jeg faktisk syk, sterk hodepine, håravfall, ekstremt tørr hud, vekttap osv osv.

Men nå har jeg aldri tålt hormoner da, kan f.eks. ikke bruke hormonell prevansjon, da slår kroppen seg vrang. Så det kommer vel litt an på hva man tåler av hormoner fra før av tror jeg.

Merket en god del paa foerste runde. Husker ikke hvilken nedstimulering jeg fikk, men hadde hvertfall Gonal F i tillegg.. Og da var jeg ett skikkelig hormontroll// Stakkar gubbe!
Heldigvis var han veldig forstaaelsesfull, og veldig taalmodig...

Back
Topp