Hormoner og cravings – hva er din historie?

CT-Bamsemor

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Jeg hadde ventet meg elleville hormonelle bølgedaler og sære cravings, men den gang ei. Ikke hatt noen av delene. :facepalm:

Nesten litt skuffet. :hilarious:

Jeg har derimot totalt mistet smaken på kaffe. Synes rett og slett det smaker skikkelig æsj. :confused: Noe som er sprøtt med tanke på at jeg normalt kan drikke et par liter om dagen, men isolert sett strengt tatt en bra ting siden kaffe og graviditet uansett ikke er optimal kombo.

Hvordan har dere andre hatt det med hormoner, cravings og anti-cravings? Sikker på det er noen underholdende historier der ute. :happy:
 
Jeg fikk totalt avsmak på svart kaffe og Pepsi Max rett etter positiv test, og jeg er ei skikkelig kaffekjerring, samt at jeg ELSKER Max:knegg:

Kunne begynne å drikke litt latte og cappuccino i sommer, men takler fortsatt ikke Pepsi Max og svart kaffe..

Har hatt cravings på Wasa Sport+ knekkebrød med kokt egg og tomat, og MÅ hs melk til. Fornøyd med den altså:)

De siste ukene har jeg blitt glad i lukta av spylervæske, så nå sitter jeg og sniffer godt hver gang jeg må vaske frontruta:hilarious: Og ja det blir relativt hyppig nå:bag:
 
Har faktisk ikke hatt noen spesielle cravings, men ble i starten ufattelig dårlig av lukten av ristet brød:yuck:

Ellers har jeg kanskje bare fått mer smaken for kaker i graviditeten, for det har jeg aldri vært noe spesielt glad i tidligere:p
 
Har ikke merket noe særlig sånt :rolleyes:
Mye jeg ikke ville ha i 1 trimester bare.. hormonene har jeg kun merket i 3 trimester. Nå er jeg ganske eksplosiv av små ting, men thats it :hilarious:
 
Lite med cravings utover det vanlige her altså, har hatt totalt avsmak på kjøttdeig i laang tid :depressed:
 
Var totalt hekta på helmelk noen uker, kanskje 10 uker. Gikk vell en kartong om dagen :hilarious: det ga seg like plutselig som det kom :scratch
 
Jeg har hatt helt cravings på mandler! Og sjokolade, noe som er skikkelig upraktisk ettersom jeg ikke tåler laktose:rolleyes::hilarious:
 
Hadde noen dager der jeg knaska i meg sånne godterikjeder.

Takler ikke kaffe, cola og lightprodukter. Ikke store biter av kjøtt, særlig storfe (og jeg er biffelsker til vanlig).

Generelt hatt myyye mindre matlyst enn vanlig, og ligger fortsatt 1.5-2kg under startvekt. Måtte nettopp hente frem en vanlig kjole, for gravidjulekjolen er blitt for stor.

Dog går det unna med sandkaker, marsipan og kransekakestenger! Rart, for vanligvis vil jeg ha salt snacks, men nå er det sukker som gjelder! Til og med sjokolade, som jeg ikke er såå hippen på til vanlig.
 
Jeg har bare lyst på alt, jeg. Sjokolade som jeg ellers ikke liker? Ja takk! Kake som jeg vanligvis hater? Oh yes. Alt av godis og junk? Kjør på. :hilarious: Føler meg som den karakteren i filmen Spirited Away, han som bare spiser ALT han får tak i. Aldri vært så matglad som akkurat nå, haha! :shy:
 
Har sjeska ekstra mye på eple, druer, klementin og isbiter i 2 og 3 trimester :love2 var veldig snopen før graviditeten.
 
Syns ofte folk kaller ting for cravings som egentlig kanskje abre er at de har fått litt ekstra lyst på noe i graviditeten.. Jeg for eksempel får veldig lyst på søte bakverk når jeg er gravid, men jeg craver det ikke. Isbiter derimot, det craver jeg, og det kjennes likt ut som nikotinavhengighet... bare MÅ ha det. Uansett hvor og når og blir mannevond hvis jeg ikke får det :p
 
Har ikke vært noe jeg på død og liv må ha, eller strekker meg ekstra langt for å få tak i. Men jeg har hatt en period hvor jeg har hatt ekstra lyst på ost, og en periode hvor jeg stort sett har villet ha leverpostei og appelsinjuice til frokost.
Og så har søtsuget økt, mye vanskeligere å kontrollere enn vanlig, så det har blitt for mye sjokolade gjennom svangerskapet. :shy:
 
Jeg har og har hatt veldig mange anti-cravings. Ting jeg til vanlig liker, men som jeg når jeg er gravid bare ikke takler hverken lukt eller smak av. Kaffe synes jeg lukter lakris for eksempel, så det har jeg sluttet helt med.
 
Hormoner.. i dette svangerskapet har det vært helt krise mtp å sammenligne det med det forrige. Sex for eksempel? Jo nærmere orgasme jeg var, jo mer gråt jeg. Ukontrollerbart, uten grunn og med latterkrampe etterpå. Kan jo tenke seg hvordan den sexen ble avsluttet :hilarious: masse gråting, sinne, opp og ned i humør og har mislikt den ene katta vår helt sykt i dette svangerskapet. Noe som igjen har gitt dårlig samvittighet for at ting går utover en katt på 8 år.

av mat såner det epler som hsr vært favoritt hele veien, og iskaldt vann! Men også en plate sjokolade i ny og ne. Ups
 
Variert gjennom svangerskapet, men crava mye kanelboller, ostepop, knekkebrød med Philadelfia light, pepper og cherrytomater, isvann og klementiner:hilarious: Kunne helt sikkert levd på de tingene i 9 mnd!
 
Back
Topp