Hormonell jente/gutt?

Minismurfen

Glad i forumet
Forrige svangerskap tror jeg ikke at jeg felte en eneste tåre, var i godt humør, lite kranglete, var harmonisk og hadde ingen kviser. Ut kom det en liten gutt. I dette svangerskapet derimot tar jeg lett til tårene, er generelt mer sur og kranglete og har fått mer kviser enn jeg pleier å ha. Kan det være jentehormoner? Det er jo selvfølgelig bare synsing, men hadde vært morsomt å hørt om andre som har ulike svangerskap ;)

Eg har hatt veldig ulike svangerskap..Med nr 1 va eg kun trøytt... Med nr to spydde eg kvar morgon fram til veke 16 ca og mykje migrene i heile svangerskapet.. Begge var gutar;-) Dei symptoma eg har no e halsbrann, kvalme, trøyttheit, ekstremt følsom for lukter, og grin for ALT! So da bli spennande å sjå på ultralyden sjølv om eg ha gutafølelse denna gangen... (da hadde eg ikkje me dei to andre, men no ser eg ikkje for meg at eg ska få jenta, men eit nydeleg trekløver av gutar;-))

Vet ikke om du husker det men jeg hadde en avstemning i august11 ang dette :) Synes de som ventet gutt til stadigheter skrev innlegg om hvir sint og sur de var hele tiden :P Men jeg som ventet jente tok til tårene til stadigheter :P (kunne ikke høre på rolig musikk på bybanen på vei til skolen for da begynte jeg å gråte :P) 

Denne gangen har jeg fortsatt ikke felt en tåre (med unntak av da jeg tok testen og den var positiv :P) mens jeg har kjent på sinnet flere ganger! Klikker på hundene for hver minste ting! Og jeg tror jeg venter gutt denne gangen :)

Men sånn alt i alt så tror jeg ikke man kan si kjønn ut i fra hverken sinnelag eller hjertelyd på babyen, men det at det er forskjellig for DEG kan kanskje si noe om kjønn :) Disse to svangerskapene mine har i hvertfall vært vidt forskjellig så det blir spennende å se på ul om 3,5 uke hva som gjemmer seg inni der :)

jeg var hormonell sist! sur og irritert! men jeg gråt ikke så mye egentlig! ikke nevneverdig mye hvertfal!
virker som jeg skal bli hormontroll denne gangen og,
men blir mere lettrørt denne gangen da!
hadde mer kviser sist, enn jeg har nå! og har tidligere halsbran denne gangen. også har jeg mye migrene! tror ikke jeg hadde de en eneste gang sist

sist var humøret helt fint, fikk gutt.
nå er humøret helt forferdelig, men vet ikke hva det blir enda.

Dytter på denne i tilfelle noen flere vil dele erfaringer ;)

Jeg er så harmonisk og fornøyd for tida, at jeg nesten ikke tror det selv. Nå husker ikke jeg riktig forrige svangerskap, men jeg tror jeg var rimelig hormonell :-P jeg fikk jente sist, og jeg tror det er jente denne gangen også :-)

ej he hatt to heilt forsjellige svangerskap men he fått to gutta :-) men he vor kjempe hormonell begge svangerskapa,virka som ditta her blir like dan

Forrige svangerskap var jeg sur og grinete og tok lett til tårer de tre første måntene, men hadde ingen kviser...eller lite av det. De neste tre månedene var jeg verdens mest fornøyde og var skikkelig lykkelig. Fikk jente.
Nå har jeg en del kviser, mannen sier at jeg er sur som pokker og tar vel til tårer en del også...spesielt når jeg ser noe som rører meg på tv eller noe. Lurer veldig på hvem er i magen denne gangen...

Mitt første svangerskap var jeg kranglete, hormonell og gråt for alt. Denne gangen føler jeg meg mye roligere og kranglete er jeg i allefall ikke. Førstegangen ble det en gutt, så får bare vente å se hva som kommer nå :-)

Back
Topp