Hormonell blødning eller SA?

smurfemamma91

Flørter med forumet
Hei dere!

Jeg er i dag 5+6, og skulle ønske jeg kunne glede meg, men heller sitter jeg er som et nervevrak og veit ikke helt hva jeg skal tro. 26. feb begynte jeg å blø og 28. feb fikk jeg sterke magesmerter og enda mere blod og gørr. Dro til legen dagen etter og blei henvist til gyn, hvor SA blei et faktum. Utrolig kjedelig, da var jeg 8+6/ 9 ca (noe i den duren).

Det gikk 5 uker fra SA til jeg fikk menstrasjon igjen, som var 31 mars. I forrige uke rundte 2. /3. testet jeg positivt, og jeg og samboeren svevde på ei rosa sky! :)
Mandag 7. kom det en del gammelt blod ut, og har vært vekselsvis med brun, mørke rødt, knallrødt, orange og rosa blod, spotting. En del blod, men ikke som vanlig mens. bytter kanskje truseinnlegg til string 2-3 ganger daglig (litt for å sjekke hvor mye som kommer). Ikke vært magesmerter heller. Litt koagulert, men ikke mye. Holder jeg meg i ro kommer det nesten ingenting. Når jeg har vært på toalettet å gjort nr.2(sorry detaljer), så kommert det en god del mørkterødt blod, men så kan det stoppe helt opp igjen. Vært en del slim virker det som sammen med disse blødningene.

Er nå fem uker siden sist mens, så lurer på om det kan være hormonell blødning? eller om det er en ny SA?
Har vært hos legen, og det hjalp egentlig ikke så mye: "Er vanlig med små blødninger tidlig i svangerskapet" var svaret. Ja, det veit jeg jo!

Oi, her kan jeg desverre ikke svare så mye. Men jeg håper det bare er hormonell blødning og at den er veldig uskyldig. 

Typisk svar fra legen det der.. Nesten som de ikke tenker på oss som bekymrer oss hele tiden. Kan du ikke måle hCG? For å se om det stiger? Jeg tror jeg skal gjøre det, for å forsikre meg om at det stiger. Men jeg spotter ikke masse. Foreløpig :/

ja, det håper jeg også på. Jeg har jo ikke vondt og det er et godt tegn. Kjennes nesten heller ut som at det kiler litt innimellom o.O

Ja, veit. Er nesten til å bli irritert på. Ja, tenkte jeg skulle ringe mandagen å høre, eller få han til å sende meg til gyn for innvendig UL.
På en måte har jeg en god følelse, men en annen side av meg sier noe annet..

Får håpe du får et positivt svar fra legen din :) Lykke til! :)

Høres ikke gøy ut :-( Kanskje bestille tidlig ultralyd om ca 1 uke...men er ei lang uke å gå å vente da...kan jo bestille før men da kan det være du ikke får se noe bankende hjerte selvom alt egentlig er bra...så var jeg deg ville jeg fulgt med og hvis det bare blør og ikke kommer noe smerter og mye blodklumper ut så ville jeg gått til ul om 1 uke når du er ca 7 uker.

Nei, er ikke det. Blir bare forvirra, litt redd og lei meg. Går det galt så gjør det det, da er det bare å forsøke pånytt igjen, men er utrolig kjedelig når man gleder seg sånn!
Ja, lurte litt på å ringe gyn til uka om det ikke gir seg, og snakke litt med dem der og høre litt. Er kommet litt koagulert blod, en litt større, men det er ikke mye. blir forvirra når jeg i det ene øyeblikket blør og i det andre ikke. I SA'en jeg hadde var det MYE blod og ordentlige smerter, noe jeg ikke har nå. Men er jo mye tidligere nå, men.
Får bare krysse fingrer og tær.

en annen ting, hvis jeg ringer gyn på sykehuset og får time der, er det gratis eller er det noe jeg må betale for? Tenkte siden det har med svangerskapet å gjøre..

¨Får du time på sykehuset, tror jeg alt er gratis:)

Skjønner du er redd! Venninna mi mista 4+5 for noen år siden, da opplevde hun det som en vanlig mensen, ikke noe vondt mer enn vanlig murring. Da hun mista rundt uke 8 var det helt andre smerter. Så siden du er så tidlig og har mista før, ville jeg sjekka! Men det skal mye blod til om du mister da! Og for all de, alt kan være i skjønneste orden, men godt for mammahjertet å sjekke!

Jeg krysser fingrene for deg og håper alt går bra denne gangen!
*klem*

Okei, da trur jeg at jeg skal ringe til gyn der i løpet a uka som kommer.
For det virker som tappen sitter veeldig høyt opp (såvidt jeg når den) og den er lukket.. Skjønner ingenting!
Jeg har egentlig ikke hatt murringer en gang, så dette kan bli spennende.
Ja, det er jo akkurat det. Har liksom holdt med truseinnlegg til string, og de er jo ikke akkurat store. Men har et par dager måtte skifte litt oftere, men som regel så holder det med 2-3 ganger daglig. Litt for hygienen sin skyld også.
Ja, håper det! Helt sant, blir jo stressa av å ikke vite, og det er heller ikke bra.

Takk for det! :) Alt krysses her hjemme også!

Det trenger ikke å være en SA. Ved en SA er det mer klumper som kommer, og etter første blødningsdag blir det bare mer og mer blod. Men hvis du sjekker med en graviditets test som noen dager, viser den fort negativ hvis det er en SA. 

Det er veldig vanlig at man blør litt i starten. Men går jo ann å bestille tidlig ultralyd, så får man vite om er bra :) 

Jeg kan nok ikke hjelpe deg så mye heller, men begge mine tidligere svangerskap har bestått av blødninger i begynnelsen, så det er ganske vanlig, men det vet du jo allerede. 

Krysser fingrene for at alt er i orden og at spiren klamrer seg fast :) 

Må nok ringe legen til mandagen. Fikk litt smerter i dag, og det bare rant blod, og litt klumper.. Og nå har det dabba av igjen, både med blødningen og smertene blei borte. varte bare en liten stund.  Så sjansen er nok minimal for at det er noe spire der, trur jeg.

Håper blødninga gir seg raskt, sånn at man kan prøve igjen. Blir lett gravid. 1pp klaffa det, men mista jo, og nå blei jeg gravid i 2.pp... Så får bare håpe at alle gode ting er tre ;)

Har blødd lite siden mandag, helt tell i dag, så trur detta er slutten for denne gang :(

Uff så trist :-( Høres jo ikke lovende ut så sikkert lurt av deg å være foreberedt på det verste, alt annet blir en bonus...men krysser fingrene i det lengste for at spiren fortsatt lever.

ja :(
nei, gjør ikke det. Ja, må nok gjøre det ja! Sitter enda med et ørlite håp da. Krysser alt jeg har jeg! :)
Var ei styrtblødning på kort tid da, etter det har det ikke kommet så mye blod. Hmm, dette er merkelige greier.

Ja-a :(
DET håper jeg også!
Takk for det! :)

Hvor mange uker er du da? Du får få deg en legetime, syns jeg. Det er noen som blør i svangerskapet uten at det betyr SA. Det er så urettferdig å miste :( 

I dag er jeg 6+1, og uke 5, var egentlig mensen uka mi, litt surr i systemet etter SA forrige gang. Var hos legen på torsdagen, og da nevnte jeg at jeg småblødde litt, men fikk samme svare som forrige gang: Det som skjer det skjer, er naturens gang.

Men blir å kontakte legen mandags morgen, og få dem til å henvise meg til gyn på sjukehsuet.

Flott :) Du har jo krav på litt oppfølging og sånn hvis en mistenker en sa/ma. Krysser fingre og tær uansett! 

:)
Ja, det er sant! :) Det gjør vi her hjemme også, og veldig bra at flere krysser det de har også ;) Håper bare legen kan ta meg inn i mårra, tirsdagen har jeg eksamen igjen, så det passer dårlig. Ogdet er bedre å få alt overstått, enn å gå å gruble og være bekymra.. For da blir ikke mye lesing gjort! o.O

Back
Topp