Hormon spiral

Virretrollet

Betatt av forumet
Novemberbarna 19
❤️Mailykke 2022❤️
6 uker etter fødsel ca fikk jeg satt inn en hormon spiral, men fra jeg satt den inn til det gikk ca 5 og en hal mnd så "blødde" jeg igrunnen hele veien. Hadde vell 3 uker uten "blødning" og fikk vanlig mens når jeg skulle. Men jeg gikk jo lei for å si det mildt! Så tok den ut og fikk heller resept på p-piller.. Tok ut spiralen rundt 11 feb. Mens skulle da opprinnelig komme rundt 20-23 feb. Men ingen mens å se :p

Kan spiralen ha gjort at den ikke kommer når den pleier? St jeg får en ny start dato? Noen som har vært borti dette? :)

Takker for svar :)
 
Når du tar ut spiralen så kan det ta en stund å komme tilbake til normal syklus! Hvis du tror du kan være gravid ta en test! Hvis den er negativ kan du bare begynne på p-pillene men du vil ikke være sikker før etter en stund (2 uker?)

Så helt normalt å ha uregelmessig syklus etter bruk av hormonellprevansjon!

Jeg satt inn spiral for 5 1/2 mnd siden og har to blødninger i mnd! Har hørt at det kan ta opptil 6 mnd før det stabiliserer seg og for noen enda lenger så jeg prøver å holde ut :p
 
Når du tar ut spiralen så kan det ta en stund å komme tilbake til normal syklus! Hvis du tror du kan være gravid ta en test! Hvis den er negativ kan du bare begynne på p-pillene men du vil ikke være sikker før etter en stund (2 uker?)

Så helt normalt å ha uregelmessig syklus etter bruk av hormonellprevansjon!

Jeg satt inn spiral for 5 1/2 mnd siden og har to blødninger i mnd! Har hørt at det kan ta opptil 6 mnd før det stabiliserer seg og for noen enda lenger så jeg prøver å holde ut :p
Jeg er veldig sikker på at jeg ikke er gravid ;) men jeg kan vell ikke begynne på pilla før første dag i mens?

Jeg orka rette slett ikke mer, det ødela mye av det intime med min samboer, så tålte den nok ikke. Min mor måtte også ta den ut da ho også blødde hele tiden. Har ikke blødd noe siden dagen etter jeg tok den ut! En befrielse :D ;)

Da får jeg bare se når den kommer rett å slett :)
 
Man kan vel begynne på piller når som helst? Men at de ikke er trygge før etter 2 uker.. Begynner man første dag mens er de trygge fra første dag. Er det ikke slik da?
 
Jeg er veldig sikker på at jeg ikke er gravid ;) men jeg kan vell ikke begynne på pilla før første dag i mens?

Jeg orka rette slett ikke mer, det ødela mye av det intime med min samboer, så tålte den nok ikke. Min mor måtte også ta den ut da ho også blødde hele tiden. Har ikke blødd noe siden dagen etter jeg tok den ut! En befrielse :D ;)

Da får jeg bare se når den kommer rett å slett :)

Joda! Du kan begynne når som helst med p-piller. Det eneste er at du ikke er sikker fra første dag :) står nok i pakningsvedlegget også, mener det er 2 uker du ikke er sikker når du begynner ikke begynner første dag av mens :)
 
Så hvis jeg begynner på pilla nå, og går brettet ut da får jeg vell mest sannsynlig mens da? Eller kan jeg risikere å få mensen midt inni brettet.. Sist jeg gikk på pilla var jeg 15 og nå er jeg 28 :p
 
Så hvis jeg begynner på pilla nå, og går brettet ut da får jeg vell mest sannsynlig mens da? Eller kan jeg risikere å få mensen midt inni brettet.. Sist jeg gikk på pilla var jeg 15 og nå er jeg 28 :p

Jeg har stort sett begynt midt i en syklus.. Og mensen kom til "rett" tid i forhold til pillene.. Men iom du kanskje har litt krøll etter fødsel eller spiral kan man jo aldri vite
 
Jeg har stort sett begynt midt i en syklus.. Og mensen kom til "rett" tid i forhold til pillene.. Men iom du kanskje har litt krøll etter fødsel eller spiral kan man jo aldri vite
Jeg har ikke hatt krøll med mensen etter fødsel, den har kommer på datoen nærmest! Hehe :p men leste litt på bruksanvisningen istad, kunne ikke se det stod noe annet enn at man skulle begynne første mens dag. Men har jeg ikke fått den til i morra så begynner jeg bare, gidder ikke sitte å vente :p
 
Jeg har ikke hatt krøll med mensen etter fødsel, den har kommer på datoen nærmest! Hehe :p men leste litt på bruksanvisningen istad, kunne ikke se det stod noe annet enn at man skulle begynne første mens dag. Men har jeg ikke fått den til i morra så begynner jeg bare, gidder ikke sitte å vente :p

Skrev det mtp blødning nesten hele tiden ;) er det den nye hormonspiralen du hadde? Med mye mindre hormoner? Hsr hørt blødninger gir seg rundt 6 mnd med de. Men er jo individuelt.
 
Skrev det mtp blødning nesten hele tiden ;) er det den nye hormonspiralen du hadde? Med mye mindre hormoner? Hsr hørt blødninger gir seg rundt 6 mnd med de. Men er jo individuelt.
Jeg vet ikke om det var den nye :p ja asså blødning hele tiden så mener jeg skikkelig rosa farge konstant. Foruten de tre ukene i fem og en halv mnd uten noe som helst. :p men jeg kunne ikke lengre.. Det gnagde alt for mye på det intime i forholdet.. :( men P-piller fungerer sikkert like bra :D ja gynekologen sa det kunne ta opp til 6 mnd.. De to ukene hørtes ut som flere mnd for meg. Angrer heller ikke på at jeg tok den ut :) den gjorde ikke akkurat underverker for huden min heller :/
 
Back
Topp