Hormon Spiral

satt den inn på 6 ukers kontrollen (som jeg hadde 8 uker etter fødsel), kjente nesten ingenting, kjentes ut som mensmurringer når hun drev å satte den på plass. Men har nå blødd i flere uker, så er skikkelig effektiv prevansjon ja for her blir det ikke noe sengekos..

Hoho? Er ikke greia med hormon spiral at man slipper mensen å blødninger å de j**** mens smertene?

Har ingen menssmerter da [:D] Men stod i vedlegget til spiralen at de 3 første månedene kunne man ha blødninger, men etter det så opplever mange å miste mensen helt eller ihvertfall blø mindre.. Så venter i spenning [8|]

lest litt inne på desember nå om spiral, å ser de sliter emd langvarige blødninger? Kan man bruke tampong under den start fasen emd blødninger?

eg fekk satt an inn uka før påske. blødde ein del den dagen. nå har eg bare hatt litt småblødninger inni mellom. glede meg t d forsvinne. syns ikkje d va vondt å få satt an inn. vett ikkje kossen d e å få an ut. har hørrt at man ikkje ska bruka tampong når ein har spiral. kan hende ein drar ut spiralen sammen med tampongen. men vett ikkje eg. har bare hørrt d.[&:]

ORIGINAL: castora

lest litt inne på desember nå om spiral, å ser de sliter emd langvarige blødninger? Kan man bruke tampong under den start fasen emd blødninger?

nope, tampong skal man ikke bruke i det hele tatt med hormonspiral.

Men her gikk det bare 1 uke med mengde mensblødning, så roet det seg 2 uker med bittelitt utflod - så fikk jeg mensen ca 5 dager - og etter det har jeg hatt bittelitt utflod nå i 2 uker som egentlig ikke sjenerer så veldig (bruker et slikt mini-truseinnlegg)

det gjør litt vondt i noen sekunder når man får satt den inn, og hadde 2 dager med "mensaktige" murringer - men måtte ikke ta noe smertestillende eller noe slikt.

Veldig bra og sikker prevansjonsmåte [:D]

Står i pakningsvedlegget at man kan bruke tampong, men man skal være forsiktig når man tar den ut..
Vi har begynt med babysvømming så måtte jo bruke tampong da lissom [8|]

Unnskyld altså, men jeg syntes det var VOOOONDT!
Såklart, sammenlignet med en fødsel så var det piece of cake, men AU likevel... [:)]

Etterpå var det som å ha "vanlige" menstruasjonssmerter i to dager, det gikk heeelt fint. [;)]

Back
Topp