Hormon prevensjon?

• Trådstarter Trådstarter Blue Angel
  • Opprettet Opprettet
B

Blue Angel

Guest
Har begynt å tenke litt på prevensjon etter fødsel.
Hvilke alternativer fins det for meg med pcos? Jeg bør bruke med hormoner sier gu.
Vil bort ifra p-piller, så har tenkt litt på spiral.. men er det andre alternativer? :)

Jeg fikk satt inn hormonspiral 4 mnd etter fødsel, har vært veldig fornøyd med det :)

Også veldig fornøyd med hormonspiral, skal ha det igjen etter fødsel. Har ikke pcos da. :)

Har ikke pcos men hormon spiral er greit synes jeg slipper å tenke på den;)

Har begynt å tenke litt på prevensjon etter fødsel.
Hvilke alternativer fins det for meg med pcos? Jeg bør bruke med hormoner sier gu.
Vil bort ifra p-piller, så har tenkt litt på spiral.. men er det andre alternativer? :)

Jeg har fått motsatt beskjed, burde holde meg unna hormoner pga pcos :p
Man har blant annet p-sprøyte, hormonspiral, nuvaring, p-stav, p-plaster

Har begynt å tenke på dette selv.
Tåler dårlig alt som har med hormoner. Blir tullerusk i hode..
Prøvd alt som er utenom spiraler. Ender med at jeg enten blir gravid på det eller at jeg ikke slutter å blø og må stoppe etter mange mnd.

Min mor har samme problem og eneste som fungerte på henne var kobber spiral, mens min jm anbefaler hormon spiral.. Hørt så mye forskjellig om begge deler..
Blir ikke klok på detta :( orker ikke enda mer pes med kroppen etter en fødsel!

Veldig fornøyd med hormonspiral jeg også. Tåler ikke hormoner, men denne var godkjent for meg :)

Hadde hormonspiral, med mange plager. Pluss at den ramlet delvis ut etter 2 år uten årsak. Satte seg fast i livmorhalsen og måtte draes ut med spenntak i stolen av en fødselslege.
Har fått beskjed om å aldri få den mer pga dette.
Har nå p-stav, som har samme hormonene i som hormonspiral. Ingen plager, ingen mens (på mitt 4.år uten mens) og ingen bivirkninger.

Hadde hormonspiral, med mange plager. Pluss at den ramlet delvis ut etter 2 år uten årsak. Satte seg fast i livmorhalsen og måtte draes ut med spenntak i stolen av en fødselslege.
Har fått beskjed om å aldri få den mer pga dette.
Har nå p-stav, som har samme hormonene i som hormonspiral. Ingen plager, ingen mens (på mitt 4.år uten mens) og ingen bivirkninger.

Jeg var sikker på p stav ikke hadde hormoner jeg, fins det forskjellige?
For den er den typen jeg har tenkt kanskje kunne vært noe..
Jeg er helt utdatert skjønner jeg, men byttes denne ut? Vises den gjennom huden?

Jeg var sikker på p stav ikke hadde hormoner jeg, fins det forskjellige?
For den er den typen jeg har tenkt kanskje kunne vært noe..
Jeg er helt utdatert skjønner jeg, men byttes denne ut? Vises den gjennom huden?
Vises kun et lite arr nå i armen, etter bytting. Må byttes hver 3. år. Er samme hormonene i den som i hormonspiral. Veldig lite hormoner. Vises ikke gjennom huden, men kan kjenne den av og til da den ligg rett ved muskelen i armen.

Vises kun et lite arr nå i armen, etter bytting. Må byttes hver 3. år. Er samme hormonene i den som i hormonspiral. Veldig lite hormoner. Vises ikke gjennom huden, men kan kjenne den av og til da den ligg rett ved muskelen i armen.

Tusen takk for oppklaring! ;)
Da blir det nok mest sannsynlig en sånn ja ;)

Tusen takk for oppklaring! ;)
Da blir det nok mest sannsynlig en sånn ja ;)
Anbefaler å få satt inn p-stav i den armen du ikke bruker mest. Jeg fikk en ganske stor blåflekk etter innsetting, men det ble borte etter noen dager. Får gjerne litt smerter de første dagene etter innsett, så kan være greit å ha den i den armen du bruker minst ;)
(Ikke alle får blåflekk eller smerter, men greit å vite om det)

Back
Topp