Hormon-kur.

Jeg tok dem hver måned, etter beskjed fra gyn. Bare enkel kur da. Mannen din burde testes skikkelig før dere går gjennom 4 kurer pergo!

Hei :) Gyn sa veldig lite. Han mente foreløpig at problemet er syklusen og håpløse EL. Vi tok første pergokur som han sa, men ingenting skjedde. Skal prøve igjen, men man kan kun bruke den på annenhver syklus. Så det kan ta sin tid, dessverre. Vi skulle forsøke pergo 4 ganger(2 ganger med 1 tablett, 2 ganger med dobbel dose), men hvis ingenting skjer skal vi tilbake. Samboeren har lyst å teste svømmerne sine, mulig vi kjøper en "hjemmetest".

Jeg har kommer til et stadie hvor jeg har gitt litt opp, jeg er frustrert og lei meg hele tiden og takler dårlig å være i nærheten av barn. Kjenner dette er en stor psykisk påkjenning!

Håper det går bedre for deg :)

Så kjedelig :( Krysser fingrene for at det plutselig løser seg!

Jeg har nå startet på ny syklus, cd1 i dag. Forrige endte på 77 dager. Så fra cd5-9 skal jeg ta dobbel Pergotime-kur. Håper det kan hjelpe!

Forstår godt det er en påkjenning å være rundt barn. For meg avhenger det mye av hvordan foreldrene er. Besøkte en venninne med nyfødt og fikk skifte bleie og trøste lenge da babyen skrek. Men svigersøster er mye raskere til å ta sine to "fra meg" hvis det er noe, i stedet for og la meg fikse (trøste, skifte bleier el). Hun tenker sikkert ikke over det, men veldig sårt for meg. Det går også litt i perioder for meg om jeg er trist og lei, eller klarer å legge prøvingen litt til side. Forsøker å gjøre hyggelige ting med mannen. Gå på kino, spise ute, planlegge ferie osv. Alt det man må gi opp om et barn kommer :D

Sikkert lurt med en hjemmetest av sæden :)

Jeg har vært noen turer hos gynekolog, og fastlege for hjelp, grunnet uregelmessige sykluser og ingen graviditet på lang tids prøving.
Mannen min måtte teste sin sperm før jeg fikk pergotime.
Tok dette fra dag fem av syklusen som tilfeldigvis startet dagen før time hos gynekolog, og ble gravid på første forsøk. Seks uker på vei nå :-)

Fikk forøvrig beskjed om å prøve i seks mnd før vi evt skulle henvises videre.
Har hatt lite bivirkninger. Fikk også tydelig beskjed om hvilke dager vi burde prøve ;-)

Med førstemann hadde jeg problemer med å bli gravid. Fikk beskjed om at PCO var årskan. Fikk tabeletter for å få mensen, og hormontabeletter etter det. Husker ikke navnet på noen av tabelettene. Fikk mange vanncyster av hormontabelettene, var fryktelig vondt når de sprakk. Ble gravid etter noen mnd. Har ikke hatt vansker med å bli gravid etter det merkelig nok.... Håper det klaffer fort for deg, nå når du har fått hjelp:)

Back
Topp