Hormon-kur.

MammaMia87

Betatt av forumet
Jeg sliter med syklusen.. Eller, det gjør jeg vel ikke for den eksisterer ikke. Jeg har hørt snakk om hormon-kurer. Vil noen fortelle om sin opplevelse. Hva heter medisinen? Hvor lang tid tok det å bli gravid? Var det "stress" med hvilke dager man burde prøve? Bivirkninger? Jeg lurer på ALT, hele prosessen. Takk for svar :)

Du må til gynekolog. Henvist fra fastlege eller privat.

Det er pergotime som er førstevalget, deretter tilbyr en del femar/letrozol.

Pillene tas i fem dager i starten av syklusen, fra dag 3, 4 eller 5 stort sett, følg beskjed fra gyn.

Sex regelmessig rundt forventet el.

Jeg har tatt tre runder pergo og fem med letrozol før jeg ble gravid, det er mer bivirkninger på pergo,men jeg var ikke veldig plaget av dem.

Du sier pillene skal tas i begynnelsen av syklusen. Men jeg "har ingen" syklus. Veit aldri når jeg har el. eller menstrasjon. På 15 mnd. har jeg hatt kun ti blødninger. Hvordan fungere disse tablettene da?

Setter stor pris på svar. :)

Tror også dette er noe flere burde vite om. Mange går å venter og venter, fordi både han og hun er friske "så det ordner seg sikkert" og aner ikke om kurer som dette.

Du har jo syklus om du har ti blødninger på 15 mnd? Jeg har hatt lenger sykluser en det det er jo bare halvannen mnd i snitt? I begynnelsen av syklusen er altså fra dag 3-4-5 regnet fra første dag med blødning.

Får du ikke blødning, kan du få piller som fremkaller det, men lik du skiver har du jo det ganske ofte. En gang på 15 mnd er å ikke ha syklus, ti ganger er syklus om enn ustabil muligens?

To er lite ja, da må du få... Hva er det heter da? Det vet gyn. Som gir mens, og så tar du pergo
Evt bare begynne med dem om gyn sier det.

Okei. Jeg får ta kontakt med fastlege å få en henvisning. Satse på at kroppen min samarbeider.
"Midlertidig ufrivillig barnløs" er ikke en god følelse. Spesielt ikke når folk rundt stadig kommenterer "skal dere ikke ha barn snart?" Og "alle" rundt oss får barn..

Da er jeg henvist av legen min til gynekolog. Veldig spent på om jeg får tilbud om en slik kur. Samboeren og jeg snakket om at han kanskje burde bli ned, hvis det er masse info, noen med formening om det? Håper ikke ventelisten hos gyn er så veldig lang :o jeg føler jeg har ventet lenge nok :( Hvis det er interesse for det kan jeg oppdatere litt etterhvert!? :)

Han burde bli med ja, han blir nok også henvist til å ta sædprøve :) Lykke til videre :)

Han kan med fordel bli med pm han har lyst, jeg har dog vært første gang hos gyn alene begge gangene. Mannen var med til fastlegen første gang. Andre gang var han med til gyn senere.

Jeg tror medisinen for å sette i gang en "falsk" mens heter Provera. Har ikke erfaring med det selv, men du kan jo Google det:-) Håper du får komme raskt til gynekolog for å få hjelp. Lykke til:-)

Takk dere flotte mennesker :) Ringte ang. henvisning idag å har fått time om 3 uker :o Lenge å vente, men har jo ventet så lenge, så holder ut noen uker til. :) Fryktelig spent på hva fremtiden bringer.

Det skjedde noe rart idag. Jeg oppdaget eggehvit utflod, googlet dette og fant i grunn ut at det kan tyde på eggløsning. (Eggløsningslim, kan strekkes opp til 25cm) Ble veldig glad, tenkte at "nå fikser vi det selv". Men el-testen var negativ :( Var vel noe annet da..

Idag var jeg og min samboer hos gynekolog og fikk pergotime. Jeg tok første tablett idag og ER SÅ SPENT!!! :) Hadde vært en drøm om det skulle gå bra på første forsøk :) Noen med erfaring? Hvor mange runder med pergotime må til?

Idag var jeg og min samboer hos gynekolog og fikk pergotime. Jeg tok første tablett idag og ER SÅ SPENT!!! :) Hadde vært en drøm om det skulle gå bra på første forsøk :) Noen med erfaring? Hvor mange runder med pergotime må til?

Hei MammaMia! Så fint du er i gang med Pergotime. Hva sa gyn til dere? Hva skal den gjøre og når tas den? Jeg er litt i samme båt som deg (men heldigvis oftere sykluser) og også full av spørsmål. Skal til gyn og hente ut resept for og få eggløsning, men vet ikke navnet på den. Mine sykluser er på oppunder 60dager og jeg sliter med og teste etter EL (naturligvis).

Tror dette med antall runder varierer veldig! Noen treffer på første, andre på fjerde og noen ikke i det hele tatt. Ta et søk på Pergotime her inne så får du opp litt:)

Krysser fingrene for dere!

Jeg gjennomførte tre med pergo, uten å bli gravid.

Jeg begynte deretter på letrozol, og lykkes på femte kur.

Men vi har tilleggutfordringer med hans late svømmere da

Jeg gjennomførte tre med pergo, uten å bli gravid.

Jeg begynte deretter på letrozol, og lykkes på femte kur.

Men vi har tilleggutfordringer med hans late svømmere da

Takk for at du deler erfaringen din. Det var jo noen kurer det.

Flott at det endelig klaffet for dere! Håper det går fint med deg, langt på vei nå?:)

Takk for at du deler erfaringen din. Det var jo noen kurer det.

Flott at det endelig klaffet for dere! Håper det går fint med deg, langt på vei nå?:)
Jeg er 13 uker nå, og har fått et par skremmende blødninger, men ul viser at alt er vel, så nå skal jeg senke skuldrene og bare vente

Hei MammaMia! Så fint du er i gang med Pergotime. Hva sa gyn til dere? Hva skal den gjøre og når tas den? Jeg er litt i samme båt som deg (men heldigvis oftere sykluser) og også full av spørsmål. Skal til gyn og hente ut resept for og få eggløsning, men vet ikke navnet på den. Mine sykluser er på oppunder 60dager og jeg sliter med og teste etter EL (naturligvis).

Tror dette med antall runder varierer veldig! Noen treffer på første, andre på fjerde og noen ikke i det hele tatt. Ta et søk på Pergotime her inne så får du opp litt:)

Krysser fingrene for dere!

Hei :) Gyn sa veldig lite. Han mente foreløpig at problemet er syklusen og håpløse EL. Vi tok første pergokur som han sa, men ingenting skjedde. Skal prøve igjen, men man kan kun bruke den på annenhver syklus. Så det kan ta sin tid, dessverre. Vi skulle forsøke pergo 4 ganger(2 ganger med 1 tablett, 2 ganger med dobbel dose), men hvis ingenting skjer skal vi tilbake. Samboeren har lyst å teste svømmerne sine, mulig vi kjøper en "hjemmetest".

Jeg har kommer til et stadie hvor jeg har gitt litt opp, jeg er frustrert og lei meg hele tiden og takler dårlig å være i nærheten av barn. Kjenner dette er en stor psykisk påkjenning!

Håper det går bedre for deg :)

Back
Topp