hopper i d, ebay shoppere!

Malleleo

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
synes d er så vanskelig å vite om d er akkurat d jeg vil jeg jeg Jeg skal ha kakeutstyr, pregere, shimmerfarger(enten spray elr pulver som pensles), .. kan noen hjelpe meg

når man trykker på buy now, blir d da i ei handlekurv elr må man betale frakt på hver enkelt item?

Eg ganske fersk ebay-shopper[:D] Så eg har betalt frakt for alle tingene[8D]

Men kanskje dei erfarne shopperene vet det[:D]

ble litt klokere da ja[:)] takk! fortsatt masse å sette seg inn i da[8|][8D]

Er det fra samme selger så kan du "request total from seller", altså du får ofte litt avslag i frakta for hver ekstra ting. Er det fra forskjellige selgere så må du jo betale full frakt på hver vare.

Når du velger "buy it now" så kjøper du varen, men skal du ha mer fra samme selger kan du kjøpe det du skal ha, så betale for alt samlet etterpå, men du blir forpliktet til å kjøpe det du trykker på [:)]

Jeg er elendig til å forklare, men har shoppet på ebay i noen år, så bare å spørre [:)]

herreguuuud så vanskelig![8|] å finne saker man tør å kjøe altså[8D]

ORIGINAL: Malleleo

herreguuuud så vanskelig![8|] å finne saker man tør å kjøe altså[8D]

Lite tips, i venstre side inne på hver auksjon står navnet på selgeren og et tall i parentes, det tallet er hvor mange varer vedkommende har solgt, også står det en %, det er hvor mange positive tilbakemeldinger selgeren har fått, jo nærmere 100% jo tryggere er du på at selgeren er skikkelig [;)]

Du kan sende en melding direkte til selgeren der du skriver f.eks:

Hi.
I've bought a couple of items from your shop. Can you please send me an invoice whit the total amount to pay.
Thanks, Malleleo

En invoice er en melding der du kan betale hele beløpet på et klikk i stedet for å betale hvert enkelt produkt for seg selv [:)]
Håper det hjalp litt [;)]

må d være under 200 kr for å slippe toll?

d ble 228 kr på norsk.. 38 dollar..

99,9% sto d bak selgeren[8D]

må d være under 200 kr for å slippe toll?

Ja, varens verdi, frakten kommer utenom de 200 [:)]

Det må det ja [:)]

Men mange selgere er snille og sender ting som gave eller deler opp pakken i flere pakker med totalverdi på under 200kr... Men det er litt vanskelig å vite på forhånd hvem som gjør det eller ikke om du ikke spør selgeren [:)]

med frakt ble d 228 kr
tror jeg tar sjansen altså[8D]

med frakt ble d 228 kr
tror jeg tar sjansen altså[8D]

Frakten går ikke med i de 200 kronene, så så lenge varens verdi er under 200 er du safe [;)]

woho, første handel unnagjort[:D][:D]

Pass på!
Ett trykk og du er hekta [:D]

Er dette med toll en ebay.no-greie eller? Jeg har brukt ebay.com i flere år og kjøpt alt mulig av varer, dyreste tingen kosta rundt 1800kr og jeg har aldri opplevd å få tollavifter på noe av det

Anse deg som heldig ariana! Jeg har måttet betale på et par av de dyrere tingene jeg har kjøpt, som regel går det gjennom siden selger setter ned verdien, men av og til blir pakkene åpnet likevel :(

Men men, en sjanse verdt å ta som regel [;)]

Ja, da har jeg vært virkelig heldig - har godt over 200 kjøp [:)] Godt jeg har flaks med noe jeg og da [:D]

Posten har også egne satser så pass på det kan komme på mer. Jeg handlet hos vistaprint, men de skrev bare total summen og da virket det som om det var over 200 kr og jeg måtte betale 178 kr i tillegg til posten.

Back
Topp