hoppehuske

ThereseAa

Forumet er livet
er det noen som har en sånn hoppehuske til å feste på dørkarmen?
lurer på om jeg skal kjøpe en til Kristian, men hvor sikre er de egentlig?

jeg har. Basson. de er sikre, jeg kan henge meg i den og den henger der enda og jeg veier 80 kg hehe.... [:)] men jeg har ikke brukt den på 3 uker nå, må prøve den igjen, armene hans dovnet bort og ble blå sist jeg prøvde fordi han var litt for liten, armene ble stående opp i klem på en måte. men han elsket å hoppe i den, må prøve igjen imorra

Bilde??

Ja vi har... Men usikker på merke!!!

Han syns det var moro ja...

Jeg kan å henge i vår... Jeg er 70 kg

takk jenter, da skal jeg jammen bestille en til apekatten min [:D]

ORIGINAL: Trine82

ORIGINAL: Pastella

ser ut som det er carena [:)]

Ja det stemmer

ORIGINAL: Pastella

så hærlig han er Krisander gutten din! Elsker hårsveisen hans [:D]

ORIGINAL: ThereseAa

Hvis du ikke har bestilt enda ville jeg tenkt meg om en gang til.
Vi ble advart på det sterkeste mot sånne leker av fysio på helsestasjonen fordi leddene er så myke på de små enda.
Risikerer skader på bl.a. hofter, hjulbeinthet osv osv. Sier ikke at det skjer alle, men det kan resultere i det, og den sjansen vil jeg ikke ta på Lillemors vegne.

ORIGINAL: Trin

Vi ble advart på det sterkeste mot sånne leker av fysio på helsestasjonen fordi leddene er så myke på de små enda.
Risikerer skader på bl.a. hofter, hjulbeinthet osv osv. Sier ikke at det skjer alle, men det kan resultere i det, og den sjansen vil jeg ikke ta på Lillemors vegne.

Takk for råd, men jeg synes det advares mot alt mulig i disse dager.  Jeg skal kjøpe både gåstol og hoppehuske til kristian, men skal selvfølgelig begrense tiden han får bruke disse.
Det jeg har lest meg frem til er at disse skadene du nevner skjer når barnet blir sittende feks i en gåstol over lengre tid hver dag.

jeg brukte selv hoppehuske da jeg var barn, jeg er ikke redd for å la han bruke den. Han koser seg i den og nå er det jo hysteri om alt mulig.... alt med måte. Han bruker den ikke mer enn 5 min av gangen alikevel, skadene skjer de som blir sittende for lenge i slike leker.  Barna skal jo ikke stå i fanget heller, og ikke sitte for mye i vippestol, og iallefall ikke sitte på fanget, for ikke å snakke om å sitte mer enn 30 min i bilstolen. Lurer på hva de skal jeg, ligge på gulvet hele dagen? Jeg mener at man kan bruke alt med måte [:)]  

Jeg er forsåvidt enig med de fleste her, alt med måte. MEN Theo skal ikke ha hoppedisse, for jeg vet at om han får det og synes det er kjempemorsomt, så er det vanskelig å la han sitte der bare 5 min i gangen. Denne gutten er like sta som sin mor, og får han ikke sitte der så lenge han vil blir det bråk! [:D]
Og jeg TROR nok  ikke det er bra for de små å sitte så lenge i disse hoppedissene. Jeg brukte også slik selv når jeg var lita!

Men gåstol skal han få siden det er noe han selv "trener" ut ifra hvor sterk han selv er.

Henger meg på....

Trener man ikke kroppen til barna når de står/henger i hoppehuska/gåstolen??  Jeg lar Patrick sitte i gåstolen kanskje 10min om gangen(ikke hver dag men kanskje 3 ganger i uka max!) for at han skal lære seg å sitte, trener jo på å sitte sånn vanlig oxo da sånn at det er sagt!
Men hvis ikke noen vil ha barna sine i sånne ting er jo det greit.. 

Vi kan jo kanskje sjekke om 1 år ca om noen av huskebarna har fått skader?  [8D]

Jo ang ledd.......   Fikk tilsnakk([8|]) av mormora til sambo i dag at jeg skulle IKKE løfte Patrick i armene, for de kunne gå ut av ledd....  (jeg løftet han ut av bilstolen..) 
Hvor mye skal det til før de kan gå ut av ledd? 
Jeg mener jeg gjorde sånn med eldste oxo.
( ikke da de var bitte små da, det er noe som jeg har begynt med nå i det siste)

UFFFFFFF  rotete innlegg som alltid! SORRY!

ORIGINAL: Ozi

Henger meg på....

Trener man ikke kroppen til barna når de står/henger i hoppehuska/gåstolen??  Jeg lar Patrick sitte i gåstolen kanskje 10min om gangen(ikke hver dag men kanskje 3 ganger i uka max!) for at han skal lære seg å sitte, trener jo på å sitte sånn vanlig oxo da sånn at det er sagt!
Men hvis ikke noen vil ha barna sine i sånne ting er jo det greit.. 

Vi kan jo kanskje sjekke om 1 år ca om noen av huskebarna har fått skader?  [8D]

Jo ang ledd.......   Fikk tilsnakk([8|]) av mormora til sambo i dag at jeg skulle IKKE løfte Patrick i armene, for de kunne gå ut av ledd....  (jeg løftet han ut av bilstolen..) 
Hvor mye skal det til før de kan gå ut av ledd? 
Jeg mener jeg gjorde sånn med eldste oxo.
( ikke da de var bitte små da, det er noe som jeg har begynt med nå i det siste)

UFFFFFFF  rotete innlegg som alltid! SORRY!

Det får være opp til hver enkelt ang hoppedisse og gåstol (sånn som man sitter i), men jeg kommer ikke til å kjøpe noen av delene... Litt av grunnen er at vi har dårlig plass i stua! Var hos ei venninne og da fikk vi prøve gåstol av henne, og Oliver elska den! Men etter en liten stund ble han sutrete og grinete, så det er tydelig at de sier ifra når det ikke er behangelig lenger [:)]

Jeg løfter aldri Oliver etter armene. Hvis han ligger så kan jeg dra han opp etter armene, men bare hvis jeg kjenner at han spenner armene selv og hjelper til å dra seg opp [:)] 
Syns det hørtes litt voldsomt ut å løfte de og la de henge i armene (hvis jeg forstod deg rett [8|])

ORIGINAL: Trin

Takk for råd, men jeg synes det advares mot alt mulig i disse dager.  Jeg skal kjøpe både gåstol og hoppehuske til kristian, men skal selvfølgelig begrense tiden han får bruke disse.
Det jeg har lest meg frem til er at disse skadene du nevner skjer når barnet blir sittende feks i en gåstol over lengre tid hver dag.

så lenge man ikke lar lillen sitte oppi den hele dagen vi har hoppehuske og bruker den av og til.

Back
Topp