Hoppegynge

*Caroline

Elsker forumet
Hvorfor/hvorfor ikke?

Det er ikke anbefalt av fysioterapeuter.

ORIGINAL: ilie

Sånn hoppesele som du henger i dørkarmen?

Visst det er det så er det snakk om at de fraråder å bruke det da ungen lett kan få nakkesleng av slike

Og så er det en veldig stor og veldig feil belastning på hofter, rygg osv. Kommer aldri i hus her!

Både jeg og broren min brukte en slik da vi var små. Begge er fine og friske idag. Vi eeeelsket å hoppe i den! Men husk på at nakken bør være sterk nok om dere bruker en slik da. Og koordinsjon for den del. Har ikke hørt at den kan være med på å "skade" kroppen, men det er jo fullt mulig ved feil eller for mye bruk. Men det er god trening også! Så ja: det kan hende vi anskaffer en selv fordi vi har hatt veldig god erfaring med den! [:)]

Jeg er litt for den der at "alt med måte".
[:)]

Vi har en jumperoo fra fisker price som vi kjøpte til eldstemann.
Han storkoste seg oppi der, og vi kommer til å bruke den til Elias også[:)]
Så klart, han sitter jo ikke oppi der i 20 min i strekk og han skal være sterk nok i beina til at han klarer stå selv først.[:)]

ORIGINAL: tigerbebis

Så enig i den!

vi har en hoppestol fra fisher price, og vet ikke om vi hadde klart oss uten, han elsker den stolen sin[:D]
jeg får tid til å gjør litt husarbeid, spise mat, lage mat og ta meg en pust i bakken[:D]

odin er veldig raskt utviklet med rygg osv, så han sitter for seg selv og elsker og stå.

denne hoppestolen har også en nakkestøtte som støtter de, vi elsker ihvertfall denne stolen[:D]

vi kjøpte stol istedetfor hoppeselen for på denne er det begrenset hvor en kan bevege seg mye mer enn en hoppesele[:D]

ORIGINAL: babysol

ORIGINAL: ilie

Sånn hoppesele som du henger i dørkarmen?

Visst det er det så er det snakk om at de fraråder å bruke det da ungen lett kan få nakkesleng av slike

Og så er det en veldig stor og veldig feil belastning på hofter, rygg osv. Kommer aldri i hus her!
slenger meg på denne..vil ikke ha slikt..

ORIGINAL: tigerbebis

jeg er også på den "alt med måte".
Synes det ser så moro ut [;)][:D]

Back
Topp