hoppe over vg1?

*TattooMom*

Betatt av forumet
Jeg har søkt voksenopplæring fra høsten av, helse og sosial vg1 og så helsefagarbeider etter det.

Men fikk brev i dag om at jeg har fått plass på voksenopplæringa vg2 helsefag arbeider fra august. Men er dette mulig da, når jeg ikke har vg1? Er det mulig å hoppe over vg1 eller har dem gjort en feil?

Søsteren min foreslo at det kunne være pga at jeg har jobbet noen år innen for yrket at jeg da fikk det avskrevet og derfor gikk rett til vg2, kan det stemme?

Noen som har vært borti dette før?

kan ha noe med avsrkiving av yrkeserfaring,men du kan evnt rnge å høre med de for å være på sikre siden
Har du gått noe annen videregående skole før?
Jeg kunne slippe grunfag helse og sosial pga at jeg hadde gått et grunnskole før og dermed kunne gå vk 1 helse og sosial

bondekone skrev:
kan ha noe med avsrkiving av yrkeserfaring,men du kan evnt rnge å høre med de for å være på sikre siden
Har du gått noe annen videregående skole før?
Jeg kunne slippe grunfag helse og sosial pga at jeg hadde gått et grunnskole før og dermed kunne gå vk 1 helse og sosial

Nei, har ikke gått noe videregående før i det hele tatt så syntes dette var litt merkelig. Ville jo kanskje trodd at det ville stått noe i brevet angående avskriving av yrkeserfaring ville da, men kan jo hende det er det som er greia....

Får prøve å ringe dem i morra og høre da kanskje, hadde jo ikke gjort noe å få lov å hoppe over vg1 liksom så hvis noen andre har erfart lignende så vil jeg gjerne høre om det..hehe

Du har ikke kommet inn på komprimert løp da?
Jeg tok det som hjelpepleier en gang i tiden. Da flettet de Vg1 inn i vg 2 og 3 og vi var ferdige på 2 år i stede for 3. Kravet for å komme inn den gang var minimum 3 års praksis i yrket

Greven av gral skrev:
Jeg tok det som hjelpepleier en gang i tiden. Da flettet de Vg1 inn i vg 2 og 3 og vi var ferdige på 2 år i stede for 3. Kravet for å komme inn den gang var minimum 3 års praksis i yrket

Pratet med dem nå og var det jeg hadde gjort

To dager i uken i et år så er jeg ferdig utdannet  for helsefagarbeider er bare vg1 og vg2 det nå, og så var det komprimert ned til 1 år

*TattooMom* skrev:

Greven av gral skrev:

To dager i uken i et år så er jeg ferdig utdannet  for helsefagarbeider er bare vg1 og vg2 det nå, og så var det komprimert ned til 1 år

Du er nok ikke ferdig utdannet om 1 år, for du må vel gå som lærling vil jeg tro ? :)

*TattooMom* skrev:

Greven av gral skrev:

Du har jo to år læretid etterpå før du kan gå opp til fagbrev. Hvis du ikke har nok praksis da?

Back
Topp