Hoppe over juniorseng..?

Vi hoppet over juniorseng. Syns det er bortkasta penger.

Jeg kjøpte en 75cm bred seng nå, og heller kjøpe en dobbeltseng når minsten blir eldre.

vi kjøpte 75x170 seng. Synes det var greit jeg. [;)]
Dessuten regner jeg med hu vil ha ei helt anna seng etterhvert når hu blir større. Da vil hu sikkert ha en slags sofaseng eller lignende. Ikke sånn prinsesse seng[:D]

Og om jeg ombestemmer meg, så kan minsta få den prinsesse senga, så kan vi kjøpe større seng til eldste jenta om ett års tid.

eg kjøpte stor seng til hu eldste mi når hun var litt over 1 år. (hun hoppa utav sprinkelsenga å brakk armen[&o]) har ei på 2 år som sove i sprinkelseng enda, hun får stor seng når den tid komme. hoppe over juniorseng me [:D]

ORIGINAL: LilleS

Vi gikk fra sprinkelseng til 90x200 seng.[:)] Ingen problem det, hadde bare sengehest i noen mnd. Ser heller ikke poenget med juniorseng egentlig..

samme her, fikk stor dyne også, men en veldig lett en, samt stor pute [:)]

Hannah arva min jenteseng, 90*200[:)]

vi brukte ikke junior seng på noen av unga her, gikk rett over til vanlig seng str begge har 75x210

Vi hoppa over den lett, enda vi har fått arve vokseseng. Hun fikk stor seng da hun var 2 år, for tenkte det var greit å ha stor i tilfelle mange overnattingsgjester ( da sover hun i vår seng). Har gått helt fint her.

Vi hoppa over juniorsenga til snuppa, kjøpte Hemnes daybed (Ikea), til henne. Hun flytta over i den da hun var 22 mndr gammel, og elsker senga si! God plass! Og så har du gjesteseng i samme slengen.

Vi hadde kommet til å hoppa over juniorutgaven til minsten og, hadde vi hatt plass til å sette inn noe annet.

Vi gjorde det og har bare gode erfaringer å dele. Bytta faktisk til stor seng før hun fylte 3 år. Nå ligger hun i overkøya.

ORIGINAL: *petra*

Mi eldsta gjekk rett frå sprinkelseng til stor seng ... tenkte ikkje på å kjøpa noke junior seng me .... [:)]

samme her med guttene våre.. så ingen grunn til å kjøpe junior seng..

min sønn er 3 og ligger i sprinkelseng med ene siden tatt av hos meg.
hos bf gikk det ikke ann å ta av den ene siden så der har han fått voksenseng. pappaen gledet seg til å kunne ligge ved siden av han å lese på kvelden.[:)]

jeg gikk rett fra sprinkelseng til voksenseng...husker jeg synes voksensengen var stor - var mye koseligere og lunere i den lille. Men med litt puter og bamser gikk det greit.

vi har juniorseng fordi vi arva ei.. har nok ikke kjøpt det hvis ikke[;)]

Er vel ganske vanlig å droppe juniorseng.

Mini her skal ha juniorseng når han flytter ut av sprinkelsenga. Rett og slett fordi han og mageboeren skal dele rom frem til vi får bygd ut huset, og da er det greit med den plassen vi kan spare. I tillegg ønsker svigers å spandere en brannbil-juniorseng på han, og det skal de få lov til.

Her syns rampen det var HERLIG å kunne ligge hvordan han ville, hva vei han ville selv, når han var 3 år[:D]
Lå da i nederste køya på familieseng, og hadde seng som var 120 cm bred[:D]

ORIGINAL: LilleS

Vi gikk fra sprinkelseng til 90x200 seng.[:)] Ingen problem det, hadde bare sengehest i noen mnd. Ser heller ikke poenget med juniorseng egentlig..

Det er en stund til min bytter seng,men vi gidder ikke å kjøpe juniorseng[:)] Syns det blir bortkastet å kjøpe en jr.seng for så å bytte igjen noen år senere. Orker ikke styre med å selge den for så å kjøpe ny osv

ORIGINAL: kaosfest

Litt inspirert av en annen tråd[;)]

Sambo mener det er tull å kjøpe juniorseng som de skal bruke noen år, han mener vi bør kjøpe vanlig seng til storebror...
Han ligger enda i sprinkelsenga, der den ene siden er tatt av og med sengehest på.
Skjønner jo tankegangen, men synes det ser litt brutalt ut med 90x200 til en 3-åring[8|]

Noen tanker/erfaringer?

her fikk snuppa stor seng før hun var 3.. så ikke så brutalt ut akkurat,hehe.
sengehest er en fin ting det.
jeg så ikke poenget med en junior seng.. syns det var greit å hoppe rett på en seng hun skal ha en stund fremover=)

vi gikk rett fra sprinkelseng til 90x200 seng. Hadde en bondebrisk på den str og syntes det var tull og kjøpe en juniorseng vi også.
Gutten vår fikk stor seng rett før han ble 2år (han er lang) og storkoste seg frs første sekund.[:)]
Men skal innrømme at han så veeeeldig liten ut i den senga de første nettene [;)]

Back
Topp