Hoppe i vann

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvordan er det for gravide å hoppe fra hoppetårn i vann? Er det noen fare forbundet til det?:S Ble usikker og vil jo ikke gjøre noe som kan være farlig for lille babyen.... Det er snakk om 3-4 meter over vannet

Tenker selv at smellen er ganske kraftig om man lander feil eller noe..

Trur ikke jeg hadde turd hoppe fra 3-4 meter over halvveis i svangerskapet altså. Men keg har ingen dokumentasjon på at det er farlig da.

♡ Venter en overraskelse 4 Desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Er jo farlig med støt mot magen og vannet er veldig hardt mot magen når man lander. Ville ha hørt med lege eller jordmor før jeg tok sjansen :)

Nei, bruker jeg sunn fornuft tenker jeg at det kanskje ikke er helt bra.. men samtidig finner jeg ikke noe om det.. :) Men det er uansett ikke så viktig at jeg tar sjansen :)

Jeg spurte jordmoren om det med vannsklier og sånn, siden vi bor rett ved et badeland. Og hun ville ikke anbefale det, på grunn av trykket. Sel om hun ikke kan dokumentere at det er farlig. Jeg tenker hopping fra tårn er litt likt sklier, blir jo trykk der å. Så jeg dropper det nå i alle fall. Får ta det igjen til neste år. Håper jeg får en unge som liker litt fart og spenning. Så har jeg noen å ta både vannsklier og karuseller med om noen år.

Jeg hadde droppet det jeg også. Lurte på det samme selv tidligere, men kom frem til at når jeg var usikker så tok jeg ikke sjangsen. :)

Tror jeg ville droppet det:/ forrige svangerskap fikk jeg en undervannsstråle mot magen, det var i uke 29-30 og da fikk jeg store smerter og måtte på sykehuset. Det gikk bra, men var ikke noe særlig. Styrken mot magen når du hopper fra den høyden vil muligens være større enn den jeg fikk...

Jente født 02.06.10
Termin 26.12.14
App taster :)

Det er faren om et kraftig støt mot magen, om man skulle lande feil i dette tilfellet, som er grunnen til at vi helst skal holde oss borte fra litt mer "risikofylte" aktiviteter. Et slag/støt mot magen kan føre til morkakeløsning. Er derfor man helst ikke skal drive kontaktsport eller sånne ting :)

Jeg er vanligvis glad i å stupe, men vurderer det slik at det hender jo jeg driter meg ut og smeller til med et mageplask, derfor lar jeg stupebrettet på 1.5meter på stranda stå i fred denne sommeren. ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Ville nok personlig unngått den delen av badingen ute. Vet hvor lett det er å lande feil når man hoppe fra sånne høyder.

Desember 2014

Bruker App

Ja, jeg valgte å holde meg til vanlig bading :) Ikke noe gøy om noe skulle skje, og det er jo som dere sier veldig lett å lande feil eller liknende.. :) Vi skal jo ikke ta noen risikoer og det er nok lurt at om man er usikker så gjør man det ikke :)

Back
Topp