Hoppe av i svingen

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Er visst 96% sikkert. Forutsatt at metoden brukes riktig, men det er jo forutsatt ved alle prevensjonsmetoder.
http://www.tv2.no/underholdning/8180634/

Trodde ikke det var så høyt, ut fra intrykket jeg har fått om at det ikke bør brukes som prevensjonsmetode.

Her har vi brukt metoden vellykket i 10 år (minus graviditeter). Blitt gravid med en gang vi har ønsket det, så vi er ikke lite fruktbare. Tom bare hoppet av i fruktbare perioder. Så da er min en av de 96% som ikke har sperm i forsatsen. Men han har aldri gått å tisset først da, det visste vi ikke om :p

Har brukt dette vi og i fruktbare perioder, da jeg reagerer dårlig på p-piller, ellers har vi holdt oss unna hverandre når vi vet det kan være "risikabelt" :p så funker tydeligvis her og :p

Tror mange bruker metoden feil, så er vel derfor den funker så dårlig for dem. ;)

Så tar ikke jeg sjansen på og går heller på pille. :)

Den funker her og ;) men hadde uhell med første. Men da var vi litt sånn.. Skjer det så skjer det.. Og nå sist ble vi litt revet med :p så er en reel fare

Tror mange bruker metoden feil, så er vel derfor den funker så dårlig for dem. ;)

Altså, mannen må jo klare å styre seg da :p noe ikke alle klarer når de er i den delen av samleiet :p hehe

Altså, mannen må jo klare å styre seg da :p noe ikke alle klarer når de er i den delen av samleiet :p hehe

Det er nok en faktor og, ja. :P Jeg tenkte litt på at man må vite hvor man er i syklus osv. Menn "lekker" jo gjennom nesten hele samleiet.

Vi klarte det i 8 mnd.. også ble det en liten spire til .. men det var pga han ikke greide å trekke seg ut da og abgrepilla fungerte ikke haha.. men men babyen er velkommen :p

Det er nok en faktor og, ja. :P Jeg tenkte litt på at man må vite hvor man er i syklus osv. Menn "lekker" jo gjennom nesten hele samleiet.
Det er det de har funnet ut at 96% menn ikke har lekkasje av sæd inn i førsatsen (det glidemidlet som kommer underveis).

• Liker
Reactions: BMC

Vel jeg ble gravid på p-pillene, så er ikke så sikkert som de skal ha det til det heller. Er du dårlig og spyr opp noe, eller glemmer en pille. Ja da må du vente helt til neste brett med sikker sex igjen. Forutsatt at de fungerer ordentlig. Men synes ikke hoppe av i svingen er beste metode heller, med mindre en er sikker på hverandre og det ikke gjør noe om en blir gravid. En kombinasjon av kondom og p-piller er vel sikrest sånn sett. Eller p-sprøyte, spiral osv

Vi hopper av, og det har funket. Jeg ble gravid, men da innrømte samboeren at han hadde vært sen og ikke sagt noe. :p

Vel jeg ble gravid på p-pillene, så er ikke så sikkert som de skal ha det til det heller. Er du dårlig og spyr opp noe, eller glemmer en pille. Ja da må du vente helt til neste brett med sikker sex igjen. Forutsatt at de fungerer ordentlig. Men synes ikke hoppe av i svingen er beste metode heller, med mindre en er sikker på hverandre og det ikke gjør noe om en blir gravid. En kombinasjon av kondom og p-piller er vel sikrest sånn sett. Eller p-sprøyte, spiral osv

Ppiller fungerer supert her. ;) Jeg går på cerazette og brukes den riktig er det så å si null sjanse for å bli gravid. Glemmer jeg en pille eller er for sen å ta den så bruker vi kondom i 7 dager til jeg er sikker igjen. Samme med mercilon:)

Vi hører til de 4% vi ;) :p

Vi hører nok til de 96 prosentene hvor til og med sex da jeg skal ha vært mest fruktbar måned på måned (vi var ikke prøvere, og brukte heller ikke prevensjon en god stund) ikke gav spire. PCOS er visst god prevensjon det også ;)

Vi hører nok til de 96 prosentene hvor til og med sex da jeg skal ha vært mest fruktbar måned på måned (vi var ikke prøvere, og brukte heller ikke prevensjon en god stund) ikke gav spire. PCOS er visst god prevensjon det også ;)
De 96% gjelder menn ;)

Kondom er over 99% sikker, p-piller 98% og spiral er 95-98%. Så spiral har dårligere egentlig. Hoppe av i svingen er visstnok ca like sikker. Pressar har 94%.

Alle tall avhenger av riktig bruk. Om man tar med oppkast og glemming av piller så er p-sprøyte og spiral bedre ja.

Back
Topp