Hoppe av i svingen. Hvor trygt?

Svaneprinsessen

Snart sommermamma
Jeg og mannen har en diskusjon gående. Han er ikke så gira på et tredje barn, jeg vil gjerne ha. Nå hopper vi bare av i svingen. Noen som har blitt gravide ved å gjøre dette?

Nei, vi brukte den metoden i et par år! Men blitt gravid med èn gang vi har prøve.

Brukt den metoden i over 1,5 år. Ikke blitt gravid utenom de to syklusene vi prøvde, en gang i fjor og en i år. Desverre mistet tidlig begge gangene. Jeg har alltid blitt gravid på første pp:) så jeg tror det er ganske så sikkert, om mannen har god kontroll og man ikke fortsetter etter han har kommet:playful:

Vi har ikke blitt gravid når vi har «håppet av i svingen». Men med en gang vi har prøvd har vi blitt gravide.

Ei venninne av meg har brukt den metoden i 10 år, ble gravid 3 ganger i løpet av den perioden uten å «prøve» å bli gravide.

Healthline (link til studie i artikkelen) sier at hvis du gjør det perfekt, er det bare 4% sjanse for graviditet, men mer realistisk klarer man det ikke perfekt hver gang, så det kan bli 18-28% sjanse for graviditet. For kondom er det 2% ved perfekt bruk og ca. 15% ved typisk bruk

Brukte den metoden tidligere i flere år ute å bli gravid, men ble gravid på PP 1 da vi begynte å prøve. Vil si det er lav sjanse for å bli gravid, men ikke helt sikker prevensjonsmiddel for vil tro flere blir gravide på den måten enn ved vanlige prevensjonsmidler.

Fungert fint i flere år her også, og har vekselvis brukt lang og kort tid på å bli gravid når vi faktisk har prøvd.

Back
Topp