Honningbjørn prøver igjen (prøve- og slankedagbok)

Honningbjørn

Betatt av forumet
Etter å ha kost oss 1 år som trebarnsforeldre, så har vi funnet ut vi vil ha en til... :Heartred

Vi er så heldige å ha 3 gutter til sammen, minstemann felles. A kom i oktober 2019, og er akkurat startet i barnehagen. Det føles litt (veldig :dontknow) galskap å starte å prøve igjen så raskt. Men vi hopper i det :smiley-bounce012

Sprialen er tatt ut, og idag et CD2. Floappen spår eggløsning 25. november. Mulig jeg tester også :confused013

Jeg ble raskt gravid med minsten, mistet og ble raskt gravid igjen. Håper på det samme nå, minus spontanaborten!

Jeg har 4,2 "babykilo" igjen å gå ned som jeg gjerne skulle vært kvitt før en ny graviditet, så dette blir litt kombinert prøve- og slankedagbok. Dagens vekt 59.2. Å se 57-tallet før jul hadde vært flott:dance008
 
Lykke til med prøvingen :) Krysser fingrene for at du blir fort gravid. Har selv ei jente som fyller 1 år imorra faktisk, og vi bestemte oss for å begynne å prøve på nr.4 (vårt andre felles barn) i August. Trodde egentlig vi var ferdige med 3 barn tilsammen, men så ble dama til en god kollega av mannen gravid.. og jeg ble såååå sjalu :hilarious: Så da fant vi ut at vi like gjerne kan lage et søsken til lillemor. De to eldste barna våres er 9 og snart 11 år, så syns minstemor fortjener å vokse opp med et jevnaldrende søsken :happy: Veldig fornøyd med den avgjørelsen. Ble gravid i oktober på PP 2 etter en kjemisk i september. 8+2 idag :D Håper spiren sitter like kjapt hos deg;) Krysser fingrene!
 
Lykke til med prøvingen :) Krysser fingrene for at du blir fort gravid. Har selv ei jente som fyller 1 år imorra faktisk, og vi bestemte oss for å begynne å prøve på nr.4 (vårt andre felles barn) i August. Trodde egentlig vi var ferdige med 3 barn tilsammen, men så ble dama til en god kollega av mannen gravid.. og jeg ble såååå sjalu :hilarious: Så da fant vi ut at vi like gjerne kan lage et søsken til lillemor. De to eldste barna våres er 9 og snart 11 år, så syns minstemor fortjener å vokse opp med et jevnaldrende søsken :happy: Veldig fornøyd med den avgjørelsen. Ble gravid i oktober på PP 2 etter en kjemisk i september. 8+2 idag :D Håper spiren sitter like kjapt hos deg;) Krysser fingrene!

Så gøy med en i tilsvarende situasjon! Det har jeg ikke i 'real life'. De to eldste våre er litt eldre; 11 og 13. De trives heldigvis godt som storesøsken. Litt spent på hva omgivelsene våre vil si.. :smiley-angelic006 Jeg har også troen på at jevngamle søsken er veldig fint :love017 Min samboer er også en del år eldre enn

Tusen takk for gode ønsker:) Det høres supert ut å klaffe så rask! :smiley-angelic001 Hvordan er formen din? Hadde du et greit svangerskap sist?
 
CD3: En voldsom menstruasjon som jeg virkelig håper snart er over!

Gått en lang tur. Fornøyd med det! Litt mindre fornøyd med helgens kosthold, men lever greit med det :p For en ubeslutsom slanker:angelic:

Kjæresten er sikker på at det klaffer på neste forsøk. Jeg håper veldig på det samme :love017

I en verden hvor mye står stille så går mange tanker til prøvingen, og om/hvem som blir det nye tilskuddet til familien. Så mange tanker :rendeer
 
CD4: Mye mindre mens idag, og mindre smerter :thumleft

Foreldrene mine har vært på besøk, og vi har hatt en super familiedag! Minsten er lagt, og vi andre har trukket oss tilbake i hver vår hule:shy:

Kun 4 dager igjen til flo-appen tenker det er fertile-dager:cool01 Må lese meg litt opp på eggeløsningstester for å finne ut når jeg skaø begynne å teste!
 
CD5: Blør fortsatt, uvant for en som har vært vant med 3 dagers mens. Klar for å komme igang! Blitt innmari babysyk over helgen:oops:
:angelic:
Jeg synes det er tungt med hjemmekontor:(Planen var egentlig å søke ny jobb til våren, da jeg ikke trives så godt lengre. Men det utgår i påvente av evt ny baby. Jeg var i såpass dårlig form sist svangerskap at jeg ikke tørr å både prøve på baby og ny jobb samtidig.. Men er samtidig usikker på om det er ett lurt valg?!

I tillegg er det meldt innmari dårlig vær hele uken, og vekten stoppet på 59,1 og ikke 58,9 som jeg håpet på:yuck:

Lite sosial voksenkontakt og mye innetid er ikke helt heldig for humøret mitt.. :confused:

Men - livet er egentlig bra! Vi er friske og raske alle 5 :happy119 Hjemmekontor gjør at jeg kan hente minsten tidlig. Vi har rester fra igår så middagen gjør seg selv. Juleferien kommer stadig nærmere :thumleft:santa
 
CD6: Blør fortsatt:meh: Mye. Føler jeg har hatt mensen er evighet nå:shifty:

Vekten er også den samme:mad: For en deprimerende start på denne dagboken:rolleyes:

Veldig spent på ny PP. Har hatt troen, men denne lange kraftige mensen gjør meg veldig usikker.. :nailbiting:

Det positive er at hvis det ikke klaffer så er det straks jul, og det løfter stemningen. For 2 år siden kom jeg med etter en spontanabort i julen, i fjor hadde vi minsten på 2 mnd. Hadde vært en drøm å være gravid - eller bli gravid. Flo spår neste eggløsning 23 desember:gen014:love017
 
CD7: blør fortsatt og vekten står fortsatt stille :arghh:

Aner ikke hvor lang syklus jeg har nå. Forutsatt den er 28 dager skal jeg begynne å teste på søndag. Mulig jeg tester lørdag også, hilsen testoman :angelic:

Ellers går livet sin gang. Hjemmekontor, uvær, liten tass som går litt :Heartred Klar for helg!!

Har noen venninner som prøver parallelt med oss. Spent på om det kan bli fellespermisjon! Tenker mye på :dummy:
 
CD11: Nytt :Heartred i Flo. Hatt en veldig fin og rolig familiehelg. Helt krise kostholdsmessig. Må skjerpe meg nå :director

Lagt inn min første eggløsningstest i promom:cool01
 
CD12: Sitter med kaffekoppen og hører på regnet utenfor. Planen var å gå en tur, men det sitter litt langt inne i uværet.. :shifty: Men fant en podcast om fødselstillinger som virket interessant. Prøver å 'lokke' meg selv med den :joyful:

Lest meg litt mer opp på eggløsningstester. Premom ønsker tester 2 ganger i dagen, så vil forsøke det.

Er både babysyk, og kjenner at det heller ikke er helt enkelt å holde tempoet til en travel 1åring også:hilarious: 4 unger og forhåpentligvis 2 tette.. Blir noen travle år:wideyed:

Men vi er ett sterkt team. Vi vet hva vi går til. Og foreldrene mine er hjemme - for litt ekstra hjelp og støtte :Heartred Liten peptalk til meg selv:thumright

Ellers er vekten 200g opp etter helgens utskeielser. Helt ok det. Har mitt eget system hvor jeg veier meg når det passer sånn, men kun skriver ned hvis vekten er lavere enn sist registrering...:smiley-angelic002

Satser på nytt hjerte i flo enten idag eller imorgen:smiley-angelic006
 
CD14: nytt :Heartred i flo.

Men eggløsningstestene er så negative som de kan bli.. :wtf Ikke noe eggløsningsslim eller andre kroppslige tegn heller. Får bare vente! :shifty:
 

Vedlegg

  • Screenshot_20201125-210753135.jpg
    Screenshot_20201125-210753135.jpg
    12,1 KB · Visninger: 33
Last edited:
CD15: våknet med det jeg tenkte var eggløsningsslim, men har fått 2 helt klart negative tester:sorry: Innser at jeg nok er litt for oppsatt av dette.. Er veldig glad det snart er jul og fokuset kanskje kan skifte litt.

Sikkert naivt av meg å tenke det skulle klaffer kjempe raskt.. føler meg teit. Og litt lei meg:(

:Heartred i flo.
 
Last edited:
CD19: fikk det som jeg tolker som en positiv eggløsningstest:smiley-bounce016 Premom sier High men ikke peak. Men er litt usikker på om det er lyset.. Vi får se Imorgen.

Mannen gikk rett fra jobb til å hjelpe en venn med flytting. Jeg har hatt gjengen alene og skal rett på tur. I tillegg til vond nakke. Forholdene ligger ikke akkurat til retteo_O
 
Last edited:
CD18: fikk det som jeg tolker som en positiv eggløsningstest:smiley-bounce016 Premom sier High men ikke peak. Men er litt usikker på om det er lyset.. Vi får se Imorgen.

Mannen gikk rett fra jobb til å hjelpe en venn med flytting. Jeg har hatt gjengen alene og skal rett på tur. I tillegg til vond nakke. Forholdene ligger ikke akkurat til retteo_O
Dere kan jo starte med en massasje? :p det pleier å funke godt het
 
Back
Topp